Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

Operatorzy

Mediakom: 93 proc. kablarzy nieuczciwie traktowane przez nadawców

ele 04-10-2017, ostatnia aktualizacja 04-10-2017 12:11

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Związku Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacji Mediakom wynika, że taki odsetek operatorów sieci kablowych spotkał się ze strony nadawców z „brakiem standardów i nierównym traktowaniem”.

Jak podaje związek, tylko 7 proc. respondentów jego badania nie dostrzega problemów w relacjach z nadawcami. - Za to aż 70 proc. badanych wielokrotnie spotkało się z wykorzystywaniem monopolistycznej pozycji przez nadawców a 23 proc. co najmniej raz było świadkami takiej sytuacji. W sumie 93 proc. badanych zwróciło uwagę na „brak standardów i nierówne traktowanie operatorów”. Dla 80 proc. znaczącym utrudnieniem we współpracy jest ukierunkowanie nadawców na sprzedaż kanałów w pakietach, połowa zgłosiła niedogodności wynikające z konieczności prowadzenia rozliczeń w obcej walucie. 47 proc. respondentów nie jest w stanie zaakceptować rozstrzygania ewentualnych sporów przez zagraniczne instytucje sądowe a 17 proc. operatorów dostrzega problem w uiszczaniu opłat uzależnionych od ilości odbiorników a nie liczby abonentów – wyliczają autorzy badania. -  Mamy do czynienia z sytuacją, w której grupa kilku nadawców, głównie międzynarodowe koncerny, dyktuje warunki współpracy licznej grupie operatorów telekomunikacyjnych. Mają oni dużo gorsze warunki prawne niż np. platformy satelitarne czy nadawcy naziemni. Szanse są nierówne, bo nadawca znajduje się w sytuacji monopolisty – danego kanału nie można przecież kupować od różnych nadawców. Taka sytuacja grozi ograniczeniem konkurencji, monopolizacją i ma negatywny wpływ na rozwój rynku – komentuje wyniki badania Krzysztof Kacprowicz z Mediakomu.

Jak podaje związek,  z badań wynika np. , że aż 70 proc. operatorów doświadczyło sytuacji, w której nadawcy żądali zakupu określonych programów w pakietach, pomimo braku zainteresowania nimi ze strony klientów sieci kablowych.  60 proc. ankietowanych operatorów przyznało, że nadawcy podwyższali ceny reemisji programów pomimo widocznego spadku oglądalności kanałów wchodzących w skład oferty, 37 proc. operatorów spotkało się z żądaniami przesunięcia programów na dalszą pozycję w EPG, a także niekorzystnymi zapisami w umowach. Uniemożliwiają one np. jej wypowiedzenie czy zmniejszenie opłat w przypadku wycofania programu z oferty przez nadawcy. - Często zdarza się, że nadawca zastrzega sobie, że w przypadku sygnału niskiej jakości utrudniającej lub uniemożliwiającej normalny odbiór programu, operator nie może żądać rekompensaty od nadawcy – mówi Krzysztof Kacprowicz.

 

Przeczytaj więcej o:  badanie , Mediakom , operatorzy

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common