Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Rynek smartfonów w II kwartale 2019 r. według IDC: dostawy spadły o 2,3 proc.

Marta Rzeźnicka 31-07-2019, ostatnia aktualizacja 31-07-2019 22:21

333,2 mln smartfonów wprowadzili do sklepów i salonów operatorzy producenci tych urządzeń w II kwartale 2019 roku - wynika z wstępnych szacunków IDC opublikowanych po tym, jak Samsung, Huawei i Apple opublikowały sprawozdania półroczne.

Tym samym rynek w takim ujęciu skurczył się rok do roku o 2,3 proc.. Wyglądał przy tym bardzo podobnie jak rok temu: pierwsza pozycja należała do Samsung Electronics, druga do Huawei, a trzecia do Apple. Jednak z wymienionych firm tylko pierwsze dwie umocniły swoje udziały rynkowe.

Południowokoreański Samsung wprowadził na rynek w II kw. br. 75,5 mln sztuk smartfonów, o 5,5 proc. więcej niż przed rokiem, a jego udział wzrósł o 1,7 pkt. proc. do 22,7 proc.

Chiński Huawei dostarczył 58,7 mln smartfonów, o 8,3 proc. więcej rok do roku i zwiększył swój kawałek tortu również o 1,7 pkt. proc. do 17,6 proc..

Analitycy IDC zwracają uwagę, że dostawy były niższe o 0,6 proc. wobec tych z pierwszego kwartłu br., co jest wynikiem lepszym niż oczekiwali zważywszy na zawirowania chińsko-amerykańskiej wojny celnej. Wyniki Huawei wspierali kupujący na rodzimym rynku: Chiny odpowiadały za 62 proc. łącznej sprzedaży tego dostawcy.

Udział rynkowy amerykańskiego Apple'a spadł zaś o 2 pkt. proc. do 10,1 proc. za sprawą sprzedaży 33,8 mln iPhone'ów (spadek o ponad 18,2 proc. rok do roku). Także o tym producencie eksperci wypowiadają się w uspokajającym tonie, podkreślając, że dane IDC nie uwzględniają telefonów odnowionych, a Apple sprzedaje ich coraz więcej.

Firmie kierowanej przez Tima Cooka deptały po piętach dwie chińskie firmy: Xiaomi i Oppo.

Ta pierwsza odczuła wzmożoną konkurencję ze strony Huawei w Chinach. W sumie Xiaomi dostarczyło w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 32,3 mln smartfonów, o 0,2 proc. mniej niż przed rokiem, a udział tej marki w telefonicznym torcie mimo to urósł i wyniósł 9,7 proc..

Z kolei Oppo wprowadziło do sklepów 29,5 mln aparatów, o 0,3 proc. więcej niż przed rokiem, zyskując tym samym 8,9 proc. rynku (wzrost udziału o 0,3 proc. rok do roku).

Zbliżone do wyliczeń IDC dane przedstawiła także firma Strategy Analytics.

Przeczytaj więcej o:  IDC , rynek smartfonów w II kw. 2019 , smartfony

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common