Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki Orange Polska w I kw. 2019 r.: zarząd zapowiada ważny drugi kwartał

Urszula Zielińska 30-04-2019, ostatnia aktualizacja 30-04-2019 11:39

2,78 mld zł przychodu (według MSSF16), 643 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację i uwzględniającego zmianę księgowania kosztów leasingu (EBITDAal) oraz 2 mln zł straty netto wykazał Orange Polska w I kwartale 2019 roku.

Ze względu na zmiany standardów sprawozdawczości, które miały miejsce w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, powyższe dane są nieporównywalne z opublikowanymi przed rokiem.

Orange Polska przygotował szacunki przychodów i EBITDAal dla I kw. 2018 r., pozwalające zaobserwować trendy na przestrzeni roku. W takim ujęciu przychody urosły o 2,6 proc. Wobec 2,708 mld zł rok temu, a EBITDAal spadła o 2,4 proc. z 659 mln zł.

Analitycy ankietowani przez „Parkiet" spodziewali się 2,74 mld zł przychodu, 645 mln zł EBITDAal oraz 24,7 mln zł straty netto.

Maciej Nowohoński, odpowiedzialny w zarządzie za finanse, wskazywał, że EBITDAal byłaby płaska, jeśli wyłączyć efekt sprzedaży nieruchomości.

Coraz większy udział w przychodach telekomu mają pakiety dla klientów indywidualnych łączące usługi mobilne i stacjonarne (wzrosły o 27 proc. rok do roku do 369 mln zł), rosną wpływy z usług IT dla firm (o 31 proc. do 147 mln zł) oraz ze sprzedaży sprzętów, takich jak smartfony (o 4,5 proc. do 367 mln zł). Za wzrost przychodów odpowiadają także tzw. pozostałe przychody, które skoczyły o ponad 100 proc. do 126 mln zł.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. Orange Polska powiększył grono abonentów pakietów konwergentnych (Orange Love) o 45 tys. do 1,59 mln, z czego 40 tys. to wzrost liczby klientów indywidualnych, których w końcu marca było 1,276 mln.

Średni przychód od abonenta pakietów konwergentnych wyniósł w I kw. br. 101,4 zł, o 0,6 zł więcej niż rok wcześniej, ale mniej niż poprzedzających raport trzech kwartałach.

Wszyscy posiadacze takich pakietów korzystali z którejś z form stacjonarnego dostępu do internetu (należy do nich także LTE dla domu, ale telekom deklaruje, że ogranicza siły marketingowe, aby ją sprzedawać). Z kolei spośród 958 tys. abonentów płatnej telewizji, pakiet konwergentny posiadało 758 tys. użytkowników.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  BlueSoft , Integrated Solutions , Orange Polska , wyniki Orange

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common