Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Huawei o 2018 roku: nasz udział w polskim rynku smartfonów wzrósł

Marta Rzeźnicka 11-03-2019, ostatnia aktualizacja 11-03-2019 16:37

Chiński koncern Huawei podał dziś informacje o swoim udziale w polskim rynku smartfonów w 2018 roku. Według przedstawicieli tej firmy, dane GfK Polonia wskazują, że pod względem liczby sprzedanych urządzeń jej udzial wzrósł w minionym roku do 29,5 proc., czyli o 7,7 pkt. proc. (z 21,8 proc. w 2017 roku).

Huawei, który chce zepchnąć z podium Samsunga, zwraca szczególnie uwagę na segment premium. Jak podał, w tym segmencie, rozumianym jako aparaty kosztujące od 600 euro w górę, w 2018 roku miał 16,5-proc. udział, podczas gdy w 2017 roku - 4,2-proc.

Wartościowy udział Huawei w rynku, czyli pod względem przychodów ze sprzedaży urządzeń, wzrósł w minionym roku do 27 proc. z 19,4 proc. rok wcześniej. W segmencie premium było to odpowiednio 14,8 proc., wobec 3,7 proc. w 2017 roku.

Zdaniem Jeffersona Zhanga, dyrektora zarządzającego Huawei Consumer Business Group w Polsce, firma zawdzięcza wynik w segmencie premium modelom Mate20 Pro i P20 Pro.

Zhang liczy, że mający premierę za dwa tygodnie P30 sprawi, iż wynik grupy w Polsce w 2019 r. będzie wyższy.

Huawei ma jednak dużo lepsze wyniki w segmencie telefonów tańszych, bo kosztujących 300-400 euro (1300-1700 zł). W ujęciu ilościowym do koncernu należało w ub.r. 41,5 proc. tego rynku (30,3 proc. w 2017 r.), a pod względem wartości 41,6 proc. (30,9 proc. rok wcześniej).

Przytoczone przez firmę dane z badania Ipsosu mówią, że jej markę zna 78 proc. Polaków (72 proc. rok wcześniej), a zakup telefonu rozważa 44 proc. (40 proc. rok temu). Świadomość istnienia marki (tzw. brand awarness) Huawei wzrosła w ub.r. do 90 proc., o 1 pkt. proc. rok do roku.

Przeczytaj więcej o:  huawei , smartfony , wyniki Huawei w Polsce

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common