Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Konkurenci ostro o kampanii Playa z 5G Ready

Urszula Zielińska 03-03-2019, ostatnia aktualizacja 03-03-2019 20:55

"W Play zmieniają się prezesi, szefowie marketingu, firma trafiła na giełdę, ale jedno się nie zmieniło – zamiłowanie do marketingowego ściemniania" - tak zaczął swój wpis poświęcony najnowszej kampanii reklamowej P4, operatora sieci Play Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

Chodzi o kampanię, która ruszyła 1 marca, a w której telekom zarządzany przez Jean-Marca Hariona używa hasła "5G Ready". Jak przyznał w wywiadzie udzielonym nam Harion, kryje się pod nim technologia LTE-Advanced (4,5G).

Marketingowy zabieg sieci Play najwyraźniej zdenerwował konkurencję.

Wojciech Jabczyński porównuje kampanię do innej. - Jakieś 8 lat temu technologia HSDP zagrała w Play rolę 4G LTE. Było dużo śmiechu, ale nie takie rzeczy widział świat. Wygląda na to, że nowy team marketingowy pozazdrościł starej gwardii pomysłowości i teraz literce G zamiast „4" będzie towarzyszyć w reklamach „5". I tylko w reklamach, bo w rzeczywistości, jeśli 5G jest pyszną czekoladą, to „5G Ready" Playa jedynie produktem... „czekoladopodobnym" - napisał Jabczyński.

Rzecznik telekomu nie zgadza się z tezą postawioną przez Play, że technologiczne komponenty wdrożone w sieci tego operatora uprawniają go do tego, aby nazywać ją "5G Ready".

- Play będzie nas przekonywał, że część ich sieci, która m.in. wykorzystuje technologie MIMO4x4, agregację pasm i modulację 256QAM można określić, jako „5G Ready". Nie można! Takie rozwiązania nie są żadną nowością i na całym świecie funkcjonują, jako 4G. W Orange Polska też je wykorzystujemy, ale nawet w snach nie określamy ich jako 5G. Walczymy o klienta jakością sieci i inwestycjami, a nie kampaniami marketingowymi - napisał Jabczyński.

- Wszyscy na rynku doskonale wiedzą, że na prawdziwe 5G jeszcze trochę poczekamy. Trzeba mieć odpowiednie częstotliwości, anteny, routery i smartfony. To dopiero przed nami. Nikt w Polsce nie świadczy usług 5G i trwają pojedyncze testy - podkreślił.

Ruch Playa wywołała także komentarze pełne oburzenia w Grupie Cyfrowy Polsat. Ze strony sieci Plus można było usłyszeć, że przekaz to "oszustwo". Karol Wieczorek, rzecznik Netii (należy w 66 proc. do Cyfrowego Polsatu) ocenił, że Play działa na szkodę rynku, przekonując klientów, że 5G nie jest niczym nadzwyczajnym i nie wymaga ani wysiłku regulacyjnego, ani inwestycyjnego.

Przedstawiciele T-Mobile Polska byli oszczędni w słowach. Zauważyli kampanię Playa na Twitterze dołączając jej do piątkowym poleceń (#FF,  ang. Follow Friday).

W mediach społecznościowych pomysły Playa bronił Witold Tomaszewski, niegdyś redaktor naczelny serwisu Telepolis.pl, a obecnie zajmujący się w P4 działaniami public affairs.

Według niego nowa kampania ma dużo silniejsze podstawy niż zastosowana kilka lat temu reklama z użyciem "4G", które utożsamiane jest obecnie z LTE. Gdy Play zaczynał używać tego skrótu w reklamach, LTE raczkowało, a w u tego konkretnego operatora pojawiło się 11 listopada 2013 r..

Przeczytaj więcej o:  5G , 5G Ready , Orange Polska , play

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common