Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

Strategie

Regulatorzy powinni baczniej przyjrzeć się sytuacji naszej branży

Urszula Zielińska 18-02-2019, ostatnia aktualizacja 18-02-2019 20:00

Nie widzę zmian w nastawieniu urzędu antymonopolowego do potencjalnej transakcji przejęcia Multimediów przez Vectrę w porównaniu z naszym przypadkiem - mówi Robert Redeleanu, prezes UPC Polska pytany, czy trzyma kciuki za swoich konkurentów. Pytanie może wydawać się prowokacją, ale ma drugie dno. Będziemy wspierać dążenie rynku do konsolidacji, bo to jedyna droga na zbudowanie lokalnych czempionów, którzy będą w stanie skutecznie konkurować z grupą FANGA - mówi bowiem szef największej telewizji kablowej w kraju. Jakie są jej plany na 2019 rok i w dłuższej perspektywie? Czy jest na sprzedaż? Jakie stoją przed nią wyzwania?

Rpkom.pl: W 2016 roku pana poprzednik zapowiedział, że w ciągu 5 lat UPC Polska będzie docierać z siecią do 6 mln gospodarstw domowych. Jeśli dobrze liczę, czas ten kończy się w przyszłym roku, a UPC wydaje się…

Robert Redeleanu, prezes UPC Polska:

- … ma zasięg blisko 3,5 mln mieszkań?

Właśnie. Pytanie więc czy ten plan jest ciągle aktualny?
- Potencjalnie tak, myśląc o kolejnych 5 latach. W 2016 roku liczyliśmy z pewnością na przejęcie Multimedia Polska. Niestety, to się nie powiodło, co stało się jasne wiosną ubiegłego roku. Mimo to, nadal jesteśmy związani obietnicą złożoną rynkowi w Polsce.

Jaką?
- Naszym priorytetem jest nadal budować skalę biznesu. Nie wykluczamy żadnego scenariusza, którym nam w tym pomoże. Jest jasne, że musimy znaleźć sposób na szybki wzrost. Nie wiem, czy stanie się to za 3, czy za 5 lat, nie chcę składać obietnic. Pamiętajmy też o nowych okolicznościach rynkowych, które musimy brać pod uwagę, takich jak na przykład środki z Unii Europejskiej, które przełożą się na budowę sieci szerokopasmowych ze środków publicznych dla blisko 2 mln gospodarstw domowych, w ciągu 2 lat. W tym roku będziemy skupiać się na tym, aby dalej podnosić jakość usług i obsługi, co przekłada się na poprawę wskaźników satysfakcji. Jesteśmy dziś numerem jeden pod względem zaufania, jakim darzą nas klienci, co potwierdziły badania firmy GemSeek. Jeśli zaś chodzi o zadowolenie z produktu, to nasz wynik jest dwa razy wyższy niż następnego gracza.

Jaki jest nowy cel na 2020 rok, jeśli chodzi o zasięg sieci?
- Co roku rozbudowujemy zasięg sieci o 100-200 tysięcy gospodarstw domowych i możliwe jest utrzymanie takiego tempa w nadchodzących latach.  Nie zmieni to jednak naszej pozycji w kolejnych 3-4 latach.

Bierzecie pod uwagę współpracę z innymi operatorami na takich zasadach, jak dziś T-Mobile współpracuje  z Orange, albo Orange z Ineą?
- Jak wspomniałem, rozważymy różne scenariusze. Możemy albo rozwijać się w dotychczasowym tempie, albo szukać okazji do przejęć, co w moim odczuciu jest nadal zależne od otoczenia regulacyjnego, bo wola ze strony Liberty Global jest, jeśli pojawią się takie okazje.

Gdy mówi pan o woli konsolidacji ze strony Liberty Global to ma pan na myśli konsolidację sektora kablowego, czy coś więcej?
- Komórkowi operatorzy, bo pewnie o nich pani myśli, to gracze o skali ogólnokrajowej. Takiemu graczowi jak my,  stacjonarnemu, o 25 proc. zasięgu geograficznym, nie jest łatwo wyobrazić sobie zbliżenie z takim podmiotem. Dlatego naszym priorytetem jest budowa skali ogólnopolskiej podstawowego biznesu. Dodatkowo, w Polsce jest wielu wirtualnych operatorów sieci mobilnych (MVNO – red.), którzy okazali się wystarczająco skuteczni, aby pójść tą drogą. W ciągu następnych kilku miesięcy uruchomimy usługi komórkowe w takim modelu. Testujemy powoli rynek, wiemy już mniej więcej jaką dynamiką się charakteryzuje oraz, że klienci pozostają na dłużej związani z operatorem, gdy korzystają z kilku usług.

...
Poprzednia
1 2 3 4

Przeczytaj więcej o:  Redeleanu , UPC Polska

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common