Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Motorola: jesteśmy numerem 5. na polskim rynku smartfonów

Marta Rzeźnicka 07-02-2019, ostatnia aktualizacja 07-02-2019 17:31

Należąca do chińskiego koncernu Lenovo Motorola zaprezentowała najnowsze urządzenia z serii G7. Smartfony mają pomóc producentowi w walce o przychylność klientów dysponujących skromniejszymi zasobami finansowymi, ale dbającymi o niektóre cechy urządzeń, takie jak pojemna bateria, czy duża mechaniczna wytrzymałość.

Marka Motorola wyparła smartfony Lenovo na całym świecie, poza rynkiem chińskim, gdzie oba loga funkcjonują równocześnie.

Thomas Milner odpowiedzialny za marketing produktów Motoroli, nakreślił ścieżkę, jaką chce iść prowadzona przez niego firma w kwestiach produktów. Zgodnie z filozofią firmy,  wzmacniania i rozszerzana będzie obecna na rynku od 2013 roku seria G, która jest do tej pory najchętniej wybierana przez klientów. Co minutę do rąk klientów trafia 26 urządzeń marki Motorola z serii G - podał Milner.

Kolekcja smartfonów kierowana „dla wszystkich” cenowo plasować się będzie w dolnej średniej półce cenowej od kilkuset do niespełna 1500 zł.

Trzeci kwartał poprzedniego roku był pierwszym od ponad dwóch i pół roku kiedy Motorola zaczęła zarabiać. Udało się to między innymi za sprawą bardzo dużej popularności marki w krajach obu Ameryk.

W Ameryce Północnej Motorola odnotowała 60-proc. wzrost sprzedaży rok do roku i posiada 8 proc. udział w rynku. Jest zatem numerem 4 wśród dostawców, zaraz za Apple Samsungiem i Huawei. W Meksyku, po 29-proc. wzroście sprzedaży rok do roku, Motorola została najchętniej kupowaną marką. W Brazylii Motorola jest drugim największym dostawcą, a na dwóch kolejnych największych rynkach, tj. w Argentynie i Kolumbii, sprzedaż wzrosła odpowiednio o 57 i 25 proc.. Wynik ten jest szczególnie dobry w kontekście sześcioprocentowego spadku sprzedaży w całym segmencie smartfonów w tym regionie.

Jeszcze lepiej wygląda pozycja marki na rynkach europejskich. W krajach, w których Motorola prowadzi swoją działalność sprzedaż wzrosła o ponad 50 proc. w stosunku do roku 2017. Zgodnie z danymi przedstawionymi w Warszawie, w Europie więcej niż 10 proc. smartfonów ze średniej półki cenowej opatrzonych jest logiem Motoroli.

Kuba Pancewicz, dyrektor zarządzający na region Europy Południowo-Wschodniej i Polskę powiedział, że nad Wisłą Motorola jest piątym dostawcą smartfonów. Tak było według niego w ostatnim kwartale minionego roku.

- Mimo, że jako Motorola jesteśmy obecni w Polsce dopiero szósty kwartał, udało nam się zjednać przychylność wielu klientów. W czwartym kwartale 2018 roku podwoiliśmy sprzedaż rok do roku. Seria G, wraz z systemem modułowym cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem – powiedział Pancewicz. - Polsce model G6 jest najchętniej wybieranym produktem naszego portfolio - dodał.

W pierwszej trójce jest też Motorola One (o której pisaliśmy tutaj), która jest pierwszym urządzeniem z systemem operacyjnym Android One. Nieoficjalnie wiadomo, że dobre przyjęcie przez klientów takiego modelu produktowego będzie miało swoją kontynuację.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  Kuba Pancewicz , lenovo , motorola , smartfony

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common