Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Czego można spodziewać się po nowej odsłonie Play NOW?

Urszula Zielińska 05-12-2018, ostatnia aktualizacja 05-12-2018 11:52

Klienci sieci Plus mogą korzystać z oferty Cyfrowego Polsatu i Ipli. Orange Polska sprzedaje nc+ w formie satelitarnej i internetowej. Do nowej odsłony usługi płatnej telewizji szykują się zaś Play Communications i T-Mobile Polska. Czego należy się spodziewać po mobilnych operatorach w tym względzie?

Analitycy giełdowi mają na razie niezbyt wygórowane oczekiwania wobec usługi płatnej telewizji Play NOW, której nową odsłonę przygotowuje Play Communications, właściciel sieci komórkowej Play.

Jak mówi Konrad Księżopolski, szef analityków w Haitong Banku, rynek płatnej telewizji jest bardzo konkurencyjny, a Play nie dysponuje własnymi produkcjami i działać będzie na zasadzie dystrybutora, jak telewizje kablowe.

Tyle że operatorzy komórkowi nie szukają zbytnio konkurencji z klasycznymi dystrybutorami linearnej telewizji, jaką znamy. Stawiają na wideo na żądanie w połączeniu z dostępną za darmo cyfrową telewizją naziemną, której oferta rośnie. Powód jest prosty – wideo na żądanie ma nadal potencjał wzrostu.

Według danych firmy PMR na początku ubiegłego roku z serwisów wideo na żądanie korzystało mniej niż 10 proc. gospodarstw domowych. 45 proc. respondentów oglądało w ten sposób treści wideo maksymalnie raz w miesiącu, 39 proc. wiele razy w miesiącu, a 16 proc. nawet kilka razy w tygodniu.
Liczby te rosną (PMR nie opublikował nowszych danych), ale nadal są niewielkie i dają pole do popisu.

Paweł Puchalski, szef analityków w Biurze Maklerskim Santander, sądzi, że nowy produkt może pomóc firmie w stabilizacji miesięcznego rachunku od abonenta (ARPU), a nawet go lekko podnieść, ale nie stanie się to jego zdaniem szybciej niż w 2020 r.

Nowym elementem w ofercie Playa będzie dekoder, który – jak mówił w wywiadzie nam udzielonym Jean-Marc Harion, prezes telekomu – ma pozwolić na oglądanie zawartości programowej na ekranie telewizora.

Prace nad tym urządzeniem trwają jednak dłużej, niż zakładano. Jean-Marc Harion zapowiadał, że testy urządzenia zaczną się tuż po publikacji wyników za III kwartał i nowej strategii firmy. Ostatecznie telekom zdecydował się pokazać dekoder na razie tylko analitykom finansowym.

Teraz przedstawiciele firmy zapowiadają, że usługa Play NOW w nowej wersji trafi do testów konsumenckich najprawdopodobniej w styczniu.
Honorata Zachwatowicz, odpowiedzialna w spółce za projekt telewizyjny, tłumaczy, że produkt jest skomplikowany i wymaga dogłębnego sprawdzenia, zanim firma pokaże go światu.

Według menedżerki Play nie kupuje bowiem gotowego rozwiązania, ale bierze udział w jego przygotowaniu, czyli, mówiąc inaczej, „szyje” go na własne potrzeby.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  netflix , Play Communications , Play Now , telewizja

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common