Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Prezes UKE: strata operatorów na roamingu to 307 mln zł

Urszula Zielińska 19-11-2018, ostatnia aktualizacja 19-11-2018 13:19

Ponad 35 polskich operatorów, świadczących usługi telefonii mobilnej, czyli 100 procent zbadanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, wdrożyło zasadę roam like at home (RLAH) - wynika z prezentacji Urzędu Komunikacji Elektronicznej dla posłów wchodzących w skład Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii.

-  Wszyscy przedsiębiorcy, łącznie z operatorami, którzy mieli największe trudności, wdrożyli zasadę roamingu skutecznie. Jest to ponad 35 sprawdzonych wdrożeń. Nie zdarzyła się sytuacja, abyśmy musieli nałożyć jakiekolwiek sankcje. Zdarzały się kontrole, zalecenia i konieczność mozolnej pracy z przedsiębiorcami, aby im w tych wdrożeniach pomóc - mówił Marcin Cichy, prezes UKE.

Według niego, większość przedsiębiorców w Polsce otrzymało decyzje pozwalające pobieranie dodatkowych opłat od części użytkowników: posiadaczy taryf pre-paid oraz nowych klientów. Jak mówił prezes, dopłaty "nie zostały skonsumowane w segmencie postpaid, gdzie przedsiębiorcy byliby narażeni na uprawnienie klienta do rozwiązania umowy w przypadku podniesienia ceny i zmiany warunków".

Po roku od pierwszych decyzji UKE przyznających operatorom dopłaty, operatorzy wnioskują obecnie o zgodę na stosowanie nowych stawek.

Według Cichego, niemal wszyscy duzi operatorzy wystosowali do urzędu nowe wnioski. - Czekamy jeszcze na wniosek T-Mobile - powiedział.

Prezes UKE pokazał posłom dane UKE, wskazujące na wzrost wykorzystania usług mobilnych w roamingu w UE. Zestawiono pierwsze miesiące obowiązywania RLAH z sytuacją po roku. Z wypowiedzi szefa urzędu wynika, że liczba minut rozmów wychodzących inicjowanych przez użytkowników w roamingu w UE urosła w tym czasie o 200 proc., liczba minut połączeń odbieranych o 50 proc., liczba wiadomość tekstowych o 100 proc., a transmisja danych o 1255 proc..

W ocenie Cichego, choć większość osób korzystających z roamingu w UE ocenia wdrożenie usługi pozytywnie, to nie oznacza to, że był to łatwy proces.

Marcin Cichy przyznał, że liczba skarg i zapytań konsumentów dotyczących roamingu, z którymi dzwonią oni na infolinię UKE w skali roku wzrosła ze 150 do 400. Wzrost jest spory, ale w skali wszystkich wniosków, które rozpatruje urząd problematyka ta nie należy do bardzo istotnych.

- Polacy głównie skarżą się na zawyżone opłaty w roamingu, możliwość naruszenia zasad unijnych, kwestie roamingu niechcianego w strefach przygranicznych, gdzie zahaczamy o stacje BTS – innego operatora, roamując niezależnie od woli, naruszenie obowiązków informacyjnych czy też ich niedostateczność, kwestie połączeń satelitarnych i nienależyte wykonywanie usług w roamingu – wyliczył Cichy.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  Marcin Cichy , RLAH , roaming , UKE

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common