Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki T-Mobile Polska w III kwartale 2018 r.: stopniowa poprawa wyników

Urszula Zielińska 08-11-2018, ostatnia aktualizacja 08-11-2018 09:16

O 84 tys. do 10,693 mln wzrosła w trzecim kwartale 2018 r. liczba użytkowników usług T-Mobile Polska - wynika z danych zaprezentowanych dziś przez firmę i jej właściciela, Deutsche Telekom.

Operator pozostaje najmniejszym graczem na polskim rynku pod tym względem, ale stopniowo odbudowuje utraconą pozycję.

Przyrost liczby kart SIM miał miejsce w segmencie usług kontraktowych, których było w końcu września 7,15 mln, podczas gdy kwartał wcześniej 7,07 mln. Liczba kart SIM przedpłaconych wyniosła podobnie jak w czerwcu 3,54 mln.

Telekom poinformował, że wprowadzone w trzecim kwartale oferty cieszyły się powodzeniem. Oferta rodzinna miała stać się hitem sprzedażowym, a w segmencie prepaid rynek bardzo dobrze przyjął ofertę SuperNet Video, która w 3 miesiące zdobyła 80 tysięcy aktywnych użytkowników.

Operator podaje, że współczynnik odejść klientów kontraktowych (tzw. churn) spadł do poziomu 0,8 proc., najniższego od 2012 roku.

T-Mobile Polska, kierowany przez Andreasa Maierhofera wykazał w minionym kwartale 1,69 mld zł przychodu. W porównaniu z danymi przed rokiem oznacza to wzrost o 5,5 proc.. Pamiętać trzeba, że operator przejął w międzyczasie firmę T-Systems Polska.

Skorygowana o zdarzenia jednorazowe EBITDA telekomu urosła rok do roku o 11,5 proc. do 418 mln zł.

Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych T-Mpbile Polska zwraca m.in. uwagę, że EBITDA, nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home.

- Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. – to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem. W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego – komentuje cytowany w informacji prasowej Andreas Maierhofer.

Przeczytaj więcej o:  deutsche telekom , T-Mobile , wyniki T-Mobile

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common