Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki Cyfrowego Polsatu w III kw. 2018 roku: skromnie o Sferii

Urszula Zielińska 08-11-2018, ostatnia aktualizacja 08-11-2018 08:57

Cyfrowy Polsat nie rozczarował  giełdowych inwestorów. Wręcz przeciwnie. Wyniki grupy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza za III kwartał 2018 roku okazały nieco lepsze od średniej prognoz biur maklerskich.

Według obowiązujących od tego roku standardu sprawozdawczości finansowej IFRS15 przychody Grupy Cyfrowy Polsat, do której należy przede wszystkim sieć komórkowa Plus, telewizja Polsat i satelitarna platforma wyniosły 2,73 mld zł, EBITDA 920 mln zł, a na czysto grupa zarobiła 227 mln zł.

Dla porównania analitycy prognozowali, że będzie to 2,72 mld zł, 903 mln zł oraz 209 mln zł.

Wyniki grupy za miniony kwartał nie są porównywalne z tymi sprzed roku z dwóch powodów. Po pierwsze, za sprawą zmiany standardu, po drugie – za sprawą przejęć, których od tamtej pory Cyfrowy Polsat zrobił sporo (kanały telewizyjne Grupy ZPR, Eleven Sports, Netia). To dzięki aktywności na polu transakcji fuzji i przejęć i uwzględnieniu w wynikach rezultatów zakupionych firm, Grupa Cyfrowy Polsat wykazała 16,3-proc. wzrost przychodów oraz 13,4-proc. wzrost wyniku EBITDA (wg IFRS 15).

Sama Netia podniosła dane grupy o 321 mln zł w pozycji przychodu oraz o 94 mln zł w pozycji EBITDA.

Z wyłączeniem konsolidacji Netii oraz według ubiegłorocznego standardu, wyniki Grupy Cyfrowy Polsat wyglądały następująco. Przychody wyniosły w III kw. br. 2,43 mld zł, czyli urosły rok do roku o 1,9 proc.. Jak wynika z prezentacji poprawę przyniósł segment nadawania i produkcji telewizyjnej.  Jego przychody urosły o 23 proc., za sprawą wyższych wpływów  reklamowych, przejętych kanałów i dystrybucji kanałów z transmisjami Ligi Mistrzów.  Koszty tego ostatniego projektu sprawiły natomiast, że EBITDA segmentu urosła, ale tylko o 3 proc..

Rynek reklamy telewizyjnej w III kw. br. urósł według danych, na które powołuje się Polsat o 6 proc. do 873 mln zł. Natomiast wpływy kanałów Telewizji Polsat urosły rok do roku o 4,1 proc. do 241 mln zł. Grupa zwykle deklaruje, że chce rosnąć przynajmniej tak szybko jak rynek. Tym razem jej się to nie udało: trzeci kwartał należał do Telewizji Polskiej, która transmitowała rozgrywki Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej i cieszyła się największym w branży (o 1,3 pkt proc. do 21,7 proc.), nie wspieranym przejęciami wzrostem widowni.

Segment zdominowany przez biznes telekomunikacyjny wykazał nieznaczny (o 1 proc.) spadek, co miało miejsce za sprawą niższych przychodów ze sprzedaży urządzeń, takich jak smartfony. Spadły one rok do roku o 10 proc. do 238 mln zł. Wydaje się przy tym, że jest to efekt celowego podejścia grupy, która podkreśla, że notuje również niższe koszty zakupu  urządzeń.

Natomiast rosną przychody hurtowe z tytułu rozliczeń międzyoperatorskich, a stabilizują się wpływy od klientów detalicznych.

W tym samym ujęciu EBITDA Grupy Cyfrowy Polsat wyniosła w III kw. br. 848 mln zł (spadek o 0,8 proc. rok do roku).

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  Cyfrowy Polsat , Plus , Polkomtel , sferia

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common