Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

GUS: w 2018 roku z internetu korzysta ponad 84 proc. gospodarstw domowych

Marta Rzeźnicka 23-10-2018, ostatnia aktualizacja 23-10-2018 08:42

Główny Urząd Statystyczny opublikował wyniki badań przeprowadzonych w kwietniu 2018 roku na temat zakresu i sposobu korzystania z Internetu, komputerów i narzędzi ICT w Polsce przez gospodarstwa domowe i firmy. W informacji sygnalnej GUS, zatytułowanej „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2018 r.” widać stopniowy wzrost wykorzystania powyższych narzędzi komunikacji, ale też i rosnącą niechęć wobec internetu, którą tłumaczy się brak usługi. Po raz pierwszy w badaniu pytano np. o wykorzystanie komputerów, czy smartfonów w pracy. Mieszkańcy wsi - co raczej nie jest zaskoczeniem - korzystają z nich w pracy dużo rzadziej niż osoby zamieszkujące miasta.

Grono osób korzystających w Polsce z dostępu do Internetu wzrosła rok do roku o 1,6 pkt proc. i obejmuje 77,5 proc. badanych (84,2 proc. gospodarstw domowych z dzieckiem), a odsetek przedsiębiorstw posiadających usługę dostępu do szerokopasmowego Internetu wyniosła 95 proc., z czego szerokopasmowe łącze stało miało 87 proc. firm, a Internetu mobilnego używało 67,6 proc. badanych.

Nieco urósł odsetek przedsiębiorstw w Polsce używających rozwiązań chmury obliczeniowej (do 11,5 proc. wobec 10 proc. rok temu).  Spośród usług oferowanych w chmurze obliczeniowej najczęściej kupowano te, które związane były z udostępnianiem poczty e-mail (7,7 proc. przedsiębiorstw). Większość firm korzystała z usług w chmurze za pomocą serwerów współdzielonych (77,1 proc. korzystających z chmury) lub serwerów dedykowanych (odpowiednio 44,1 proc.).

W 2017 r. odsetek firm składających zamówienia przez Internet wyniósł 33,6 proc.. Zdecydowana większość przedsiębiorstw wykorzystywała w tym celu stronę internetową lub aplikacje mobilne (33,0 proc. proc.), natomiast w mniejszym stopniu – wiadomości typu EDI (elektroniczna wymiana danych między różnymi systemami komputerowymi, 6,2 proc.). W 2017 r. zamówienia na produkty drogą elektroniczną otrzymywało 12,1 proc. przedsiębiorstw, przy czym 9,4 proc. dokonywało sprzedaży poprzez własną stronę internetową lub aplikację mobilną, natomiast 6,4 proc. – za pośrednictwem zewnętrznych internetowych platform handlowych.

Z badań GUS wynika, że w  2017 r. prawie dwie trzecie przedsiębiorstw obsługiwało procedury administracyjne  wyłącznie drogą elektroniczną, bez dokumentów papierowych. Korzystanie z e-administracji  samodzielnie deklarowało 71,3 proc. przedsiębiorstw, a za pośrednictwem innego podmiotu (np. biura rachunkowego) – 46,0 proc..

Firmy coraz częściej korzystają też z mediów społecznościowych: najczęściej w celach marketingowych lub do współpracy z partnerami biznesowymi. W tym roku zadeklarowało używanie SM nieco 30,3 proc. podmiotów gospodarczych, o niecałe 3 pkt proc. więcej niż rok temu. Największym wzięciem ta forma komunikacji cieszy się wśród największych firm (zatrudniających 250 osób i więcej): wśród nich odsetek używających SM to ponad 60 proc.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  chmura obliczeniowa , GUS , internet , społeczeństwo informacyjne

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common