Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wydatki reklamowe operatorów po trzech kwartałach 2018 r.

ziu 03-10-2018, ostatnia aktualizacja 03-10-2018 15:48

Do prawie 813 mln zł wzrosły po dziewięciu miesiącach 2018 r. wydatki na reklamę w ujęciu cennikowym w trzech głównych mediach (telewizji, radiu, prasie) operatorów telekomunikacyjnych - wynika z szacunków rpkom.pl na podstawie danych dostarczanych co miesiąc przez Instytutu Monitorowania Mediów.

We wrześniu, jak podał dziś IMM, wydatki branży na reklamę wyniosły niecałe 134 mln zł (133,7 mln zł). Był to tym samym miesiąc największych nakładów na ten cel.

Liderem wydatków w minionym miesiącu była sieć komórkowa Plus (bez Cyfrowego Polsatu), która przeznaczyła na ten cel około 38 mln zł (brutto). Kampanie Cyfrowego Polsatu warte były natomiast około 11 mln zł. W sumie firmy kontrolowane przez Zygmunta Solorza podkreślające, że mają w ofercie ligi piłkarskie, odpowiadały więc za około 38 proc. łącznych wydatków branży.

Drugie miejsce zajmował Orange Polska (około 26 mln zł), trzecie T-Mobile Polska (15 mln zł), a czwarte Play (około 13 mln zł).

Mimo zwiększonej aktywności, w rankingu najwięcej wydających telekomów nie zmieścił się UPC Polska. Jak podaje nam IMM, nakłady kablowego operatora na opisywane media według ich cenników w minionym miesiącu wyniosły 7 mln zł.

Raport IMM tym razem pokazuje więcej niż zwykle kategorii, które reklamowali operatorzy. Nadal najwięcej - 23 proc. budżetów ulokowano w kampaniach promujących oferty abonamentowe. Drugą pod względem wagi kategorią (17 proc. budżetu) była oferta łączona (telewizja, internet, telefon), a oferta na kartę, telewizja cyfrowa i mobilny internet promowano z równą siłą (po 12 proc. budżetu).

Przeczytaj więcej o:  operatorzy , Orange , play , Plus , reklama , T-Mobile

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common