Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki UPC Polska w II kwartale 2018 roku: najsilniej rośnie zasięg sieci

Urszula Zielińska 09-08-2018, ostatnia aktualizacja 09-08-2018 08:25

110,4 mln dol. wyniosły przychody UPC Polska w II kwartale 2018 roku – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela największej w Polsce telewizji kablowej.W amerykańskiej walucie rok temu przychody kablówki wyniosły 101,8 mln dol..To oznacza, że rok do roku pozycja ta urosła o 8,4 proc..

Faktyczne zachowanie przychodów, po przeliczeniu powyższych sum na złote na podstawie średniego kursu z okresu, podobnie jak to miało miejsce w I kw. br.,  nie jest już tak spektakularne (jak na branżę).

Według naszych szacunków w II kw. 2018 r. przychody UPC Polska wynoszą 394,8 mln zł, wobec 390,6 mln zł rok wcześniej (wzrost o 1,07 proc.).

W całym I półroczu br. przychody UPC wyniosły 226,4 mln dol., podczas gdy rok temu 197,7 mln dol. W krajowej walucie daje to odpowiednio 789,6 mln zł i 779,7 mln zł (wzrost o 1,2 proc. rok do roku).

Liberty nie informuje od dłuższego czasu o wyniku EBITDA poszczególnych rynków w Europie Środkowowschodniej. Grupa firm należących do tego regionu według sprawozdawczości amerykańskiej grupy (po ogłoszeniu sprzedaży części aktywów na rzecz Vodafone należą do tego koszyka Polska, Słowacja oraz podmiot z siedzibą w Luksemburgu zajmujący się sprzedażą usług satelitarnej telewizji w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii) wypracowała niecałe 68 mln dol. zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację, a w całym półroczu było to około 140 mln dol..

Wynik ten nie oddaje pełnych kosztów działania wymienionych firm, ponieważ Liberty alokuje część kosztów działania grupy do osobnego segmentu: Centrala i Korporacja.

Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Amerykanów, w końcu czerwca br. UPC Polska obsługiwało 1,43 mln abonentów, którzy korzystali w sumie z 2,994 mln usług (RGU).

Od końca marca wielkości te zmieniły się nieznacznie: odpowiednio o 2,4 tys. w dół i 5,1 tys. w górę. Klienci UPC Polska po półroczu korzystali łącznie z niecałych 1,21 mln usług telewizji, prawie 1,148 mln usług szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz 636,8 tys. usług telefonii stacjonarnej.

Oznacza to w perspektywie kwartału: spadek o 300 sztuk RGU wideo, wzrost o 2,6 tys. RGU Internetu i o 2,8 tys. telefonii.

Zasięg sieci UPC Polska powiększył się przez kwartał o 33,2 tys. gospodarstw domowych do prawie 3,41 mln.

Przeczytaj więcej o:  Liberty Global , telewizje kablowe , UPC Polska

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common