Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

UOKIK zbada czy przedstawiciele Nowa Telefonia wprowadzali w błąd

Marta Rzeźnicka 31-07-2018, ostatnia aktualizacja 31-07-2018 11:34

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że podejrzewa naruszenie zbiorowych interesów konsumentów  i wszczął postępowanie przeciwko operatorowi Nowa Telefonia po tym jak napłynęły skargi konsumentów, z których wynika że przedstawiciele Nowa Telefonia firmy mogą podawać się za dotychczasowego operatora.

Urząd podaje dwa przykłady, z których wynika, że sprzedający usługi Nowa Telefonia podszywali się pod pracowników Orange i Netii.

"(...) otrzymałem telefon z propozycją obniżki abonamentu. Kobieta, która dzwoniła, powiedziała, że dzwoni z Orange i że jest taka możliwość, żeby teraz obniżyć rachunek do 15 zł miesięcznie, czy się zgadzam. Jeżeli się zgodzę to przyjedzie kurier. Nie było mowy o zmianie operatora, tylko i wyłącznie o obniżeniu abonamentu. (...)" - mówił jeden ze skarżących się.

"(...) bez wcześniejszego umówienia w moim mieszkaniu (...) pojawiła się przedstawicielka handlowa NETIA w celu podpisania dokumentów nowej umowy korzystniejszej dla stałych klientów. Po okazaniu jej swojego dowodu osobistego Pani wskazała miejsca gdzie mam złożyć podpis.(...) Dodatkowo wszystko działo się tak szybko, a ja byłam przekonana, że podpisuję umowę z operatorem z którego usług już od długich lat korzystam – więc nie mam czego się obawiać. (...)" - brzmi wypowiedź innego konsumenta.

Jeśli potwierdzi się zarzut postawiony Nowej Telefonii, to prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Według TVN24Bis, przedstawiciele Nowa Telefonia nie zgadzają się ze stawianymi zarzutami. "Od pewnego czasu widzimy, że jest stosowana nagonka na małe firmy telekomunikacyjne" - brzmi stanowisko, przytaczane przez stację.

Według nich,  "od czasu do czasu na rynku pojawia się jakiś operator, który nastawiony jest na szybkie pozyskiwanie klientów w nieuczciwy sposób. Cierpią wtedy na tym takie firmy jak nasza, która kładzie nacisk na uczciwą sprzedaż". W przesłanym oświadczeniu padają też oskarżenia pod adresem konkurencji, która ma "namawiać klientów do pisania skarg".

Istniejąca od 7 lat firma w latach 2016-2017 miała podpisać z klientami około 3000 umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych, z czego dużą częścią były aneksy z obecnymi abonentami.

Nowa Telefonia ustaliła, że skargi w UOKIK złożyło około 10 osób.

Przeczytaj więcej o:  Nowa Telefonia , operatorzy , uokik

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common