Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki Grupy Vectra w 2017 roku: gigantyczny zysk spółki-matki

Urszula Zielińska 20-07-2018, ostatnia aktualizacja 20-07-2018 12:50

734,9 mln zł, o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej, wyniosły przychody Grupy Vectra w 2017 roku – wynika z naszych szacunków na podstawie informacji, które zarząd Vectry podał w sprawozdaniu finansowym opublikowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Wzrost przychodów to w części efekt przejęć, które grupa kierowana przez Tomasza Żurańskiego realizuje dość często budując w ten sposób skalę biznesu i wchodząc w nowe obszary.

Do znaczących zakupów ubiegłorocznych Vectra zaliczyła zakup spółki Virtuaoperator z Wyszkowa oraz poznańskiego Echostar Studio. W sprawozdaniu zarząd podał, że obecnie grupa działa w 300 miastach, a telewizję cyfrową oferuje w 190. Z tą ostatnią usługą chce pojawić się w tym roku w kolejnych lokalizacjach.

Zamierza dalej rozwijać ofertę, w tym telewizyjną, która składa się z 223 kanałów w tym 126 w wersji HD.

Plan inwestycyjny Vectry na ten rok zakłada wydatkowanie na rozwój infrastruktury cyfrowej 68,3 mln zł.

Silniej niż przychody wzrosły grupie w ub.r. koszty i jej zysk operacyjny spadł o 5,3 proc. do 125,5 mln zł. Niższe obciążenia podatkowe niż w 2016 r. sprawiły, że zysk netto grupy podwoił się rok do roku do prawie 78 mln zł.

Ciekawie wygląda sprawozdanie jednostkowe Vectry. Kablówka poinformowała, że jej firmy zależne wypłaciły jej w ubiegłym roku ponad 900 mln zł dywidendy. Za sprawą tego zastrzyku przychody spółki były niższe niż zysk netto, który na poziomie jednostkowym wyniósł aż 858,7 mln zł.

Być może tak duży transfer do spółki matki miał związek z transgranicznym połączeniem polskiej firmy z cypryjskim wehikułem Shanley Holdings.

Walne zgromadzenie Vectry przychyliło się do rekomendacji zarządu, aby nie wypłacać dywidendy. Część tego zysku przeznaczono na pokrycie strat z lat ubiegłych, a 757 mln zł na kapitał zapasowy.

Na koniec 2017 roku telewizja kablowa Vectra obsługiwała prawie 971 tysięcy klientów - wynika z kolei z danych udostępnionych rpkom.pl przez grupę. Oznacza to przyrost o około 7 tys. w skali roku, przy czym jest to najprawdopodobniej efekt przejęć, które co jakiś czas realizuje firma.

Abonenci kablowej grupy korzystali w końcu ub.r. z nieco ponad 1,678 mln usług (RGU), co oznacza wzrost o około 22 tys. w ciągu 12 miesięcy.

Kablowej grupie nieznacznie spadła liczba RGU telewizyjnych - o około 1 tys.. Za to zauważalnie obniżyła się pula usług stacjonarnej telefonii (o około 27 tys.), co Vectra starała się zrekompensować sprzedażą usług mobilnych świadczonych na sieci Play: tu przyrost wyniósł około 14,7 tys. i w końcu grudnia operator miał 19,58 tys. klientów telefonii komórkowej.

Najszybciej zdobywającą klientów usługą był w przypadku kablówki internet stacjonarny: liczba dostępów urosła o 30 tys. do 593 tys., co daje kablówce nadal czwarte miejsce na rynku pod tym względem po Orange Polska, UPC i Netii.

Dystans do tego ostatniego dostawcy się zmniejszył. Vectra nie może się natomiast pochwalić wzrostem liczby aktywacji usługi mobilnego dostępu do internetu: w 2017 roku zanotowała tu ubytek o 4,3 tys. RGU.

Przeczytaj więcej o:  telewizje kablowe , vectra , wyniki Vectry

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common