Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Grupa Cyfrowy Polsat zaczyna monetyzację praw do Ligi Mistrzów

Urszula Zielińska 04-07-2018, ostatnia aktualizacja 04-07-2018 11:43

Przecenić rynek, a samemu zarobić. Z taką filozofią zdobywał rynek Play i tak zdaje się myśleć teraz grupa Cyfrowy Polsat. W poniedziałek i wtorek satelitarna platforma, należąca do niej sieć komórkowa Plusa i serwis internetowy Ipla przedstawiły ofertę detaliczną uwzględniającą Polsat Sport Premium - nowy pakiet dwóch kanałów telewizyjnych z Ligą Mistrzów i Ligą Europy.

Aby go mieć, np. abonent Cyfrowego Polsatu zapłaci o 10-30 zł więcej za abonament niż do tej pory. A mimo to dostęp do piłkarskich rozgrywek ligowych będzie zapewne tańszy niż do tej pory.

Niski próg wejścia

Do tej pory najtańszy abonament satelitarnej platformy wynosił 20 zł. Tak też będzie nadal, ale w wariancie z Polsat Sport Premium minimalny abonament wynosi 50 zł.

Podstawowe ceny bez Lig wyglądają następująco:

Według Olgi Zomer, rzeczniczki Cyfrowego Polsatu tak korzystnie jeszcze nie było. Podobny mechanizm dotyczy także innych abonamentów, z wyjątkiem najdroższego - za 120 zł. Zomer nie zdradza na jaki odzew ze strony abonentów platformy liczy grupa. - Jest pewna grupa zagorzałych kibiców - mówi.

Przytacza też oficjalne dostępne dane o konkurencie Cyfrowego Polatu  - Nc+ - mówią, że najważniejsze mecze Ligi Mistrzów oglądało 300-400 tys.  abonentów platformy.

W Plusie można obejrzeć będzie Ligę kupując abonament obejmujący serwis Ipla za minimum 70 zł. Użytkownicy Ipli zaś mogą kupić całą ligę za 360 zł lub dostęp 7-dniowy za 40 zł.

100 mln euro?

Zdaniem Konrada Księżopolskiego, szefa analityków w Haitong Banku, to właśnie Nc+ pozbawiona ciekawego kontentu na wyłączność, ucierpi teraz najbardziej. Czy będzie w stanie zbudować konkurencyjną cenwo ofertę - dopiero się okaże.

Jak mówi Olga Zomer, grupa dopiero przygotowuje ofertę dla innych operatorów. Dotyczy to także Netii, kontrolowanej przez Cyfrowy Polsat i Zygmunta Solorza, choć zdaniem Konrada Księżopolskiego, to właśnie sposób wykorzystania Netii w strategii monetyzacji praw do nadawania piłkarskich lig może być ważny dla odbioru przejęcia stacjonarnego telekomu.

Nie ma obaw, że Netia będzie kanibalizować ofertę Cyfrowego Polsatu. Nie sprzedaje telewizji inaczej niż razem z internetem i do tej pory tak liczony koszt zakupu dostępu do Ligi Mistrzów wynosił u tego operatora około 80 zł.

-  Treści na wyłączność to przewaga konkurencyjna. To dlatego rośnie popularność Netfliksa. Ważnym rodzajem tego typu programów jest sport, a Liga Mistrzów to z kolei zawartość premium - mówi Księżopolski. Uważa on przy tym, że inwestorzy na razie nie uwzględniają potencjalnych korzyści z zakupionych praw w kursie akcji Cyfrowego Polsatu.

Nie ułatwia takich estymacji fakt, że Grupa Cyfrowy Polsat nie zdradza ani ile zapłaciła, ani jakich efektów finansowych spodziewa się. Zdaniem analityka mogła wyłożyć na prawa do transmisji około 100 mln euro. Na taką sumę, czysto teoretycznie, około 350 tys. abonentów musiałoby płacić 50 zł miesięcznie przez dwa lata.

Przeczytaj więcej o:  Cyfrowy Polsat , Ipla , Liga Mistrzów , Plus

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common