Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Nowe barwy Exatela

Urszula Zielińska 04-06-2018, ostatnia aktualizacja 04-06-2018 21:05

Nie pomarańczowy, ale niebieski kolor zdominuje od wtorku 5 czerwca materiały marketingowe Exatela, państwowego operatora telekomunikacyjnego  dla biznesu i administracji publicznej, którego PGE sprzedało w ub.r. na rzecz Skarbu Państwa. Jak mówił w poniedziałek Marcin Malicki, członek zarządu Exatela odpowiedzialny za marketing, państwowa firma potrzebuje zmiany, bo choć jest na rynku bardzo długo, nie ma jasnej identyfikacji. Nowa identyfikacja i jej wdrożenie przygotowane przez agencję White Cat ma kosztować około 140 tys. zł.

Jednak to nie kolory logo są dziś największym zmartwieniem państwowego operatora. Exatel, operator kierowany przez b. dyrektora Centralnego Ośrodka Informatyki Nikodema Bończę Tomaszewskiego a nadzorowany przez resort obrony narodowej, w rozpisanej na 3-4 lata stawia na badania i rozwój,  usługi  teleinformatyczne, w tym systemy cyberbezpieczeństwa i bezpieczeństwa oraz integracji systemów IT. Nowe produkty mają powstrzymać odpływ klientów – zakłada zarząd.  – Model operatora infrastrukturalnego wyczerpuje się. Konieczne są nowe kierunku rozwoju – mówi Nikodem Bończa Tomaszewski.

W ubiegłym roku gros przychodów firmy pochodziło z działalności telekomunikacyjnej, na którym to rynku ceny usług od kilku lat spadają. Jak podano w odpowiedzi na nasze pytania w poniedziałek, w 2017 r. przychody Exatela wyniosły 413 mln zł, o 3,8 proc. więcej niż w  2016 r. (firma walczyła o  przychody z niskomarżowego hurtu), jednak plan na 2018 rok zakłada spadek wpływów do 401 mln zł. Exatel liczy za to na stabilizację zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA).  W ubiegłym  roku EBITDA telekomu wyniosła 39,5 mln zł, w tym ma to być 39,6 mln zł. To oznacza, że marża EBITDA państwowej firmy wynosi około 10 proc.. Dla porównania segment usług dla biznesu Netii – około 35 proc..

Na czysto Exatel jest ciągle na minusie. Podobnie jak w ubiegłym roku, także i w tym rok zakończy stratą netto.  W 2017 r. wyniosła ona 21 mln zł, w tym plan mówi o 30 mln zł, ale według Marcina Malickiego uda się ją ograniczyć.  - Od 2019 roku strata netto powinna szybko maleć – mówił Malicki.

Bończa Tomaszewski zwracał uwagę, że od 2019 r. Exatel może ucierpieć za sprawą decyzji regulatora – Urzędu Komunikacji Elektronicznej -  który przymierza się do obniżenia hurtowych stawek (tzw. FTR) za zakańczanie połączeń głosowych w sieciach stacjonarnych.  Exatel nie świadczy wprawdzie głosowych usług detalicznych i nie ma własnej numeracji, ale umożliwia operatorom hurtowy zakup takiej usługi.  Stawki są tu zależne od wysokości FTR-u.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  cyberbezpieczeństwo , exatel , nask , rebranding

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common