Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Maxcom z wyłącznością na dystrybucję smartfonów Meizu

Marta Rzeźnicka 22-05-2018, ostatnia aktualizacja 22-05-2018 19:01

Firma Maxcom, notowana na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych, której głównymi akcjonariuszami są bracia Wilusz, został oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem marki Meizu w Polsce. Jak podał, planuje w ciągu najbliższych 12 miesięcy, sprzedać 100 tys. sztuk urządzeń pod tą marką.

Chiński producent telefonów od dekady walczy o przychylność w segmencie smartfonów. Na rodzimym rynku jest piątym dostawcą inteligentnych telefonów. W Europie produkty firmy dostępne są już między innymi we Francji, Hiszpanii, Niemczech i Włoszech, a kolejną destynacją jest Wielka Brytania. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez wiceprezesa Maxcomu, Andrzeja Wilusza, chiński producent różni się od konkurentów jeśli chodzi o politykę sprzedaży: koncern, którego głównym akcjonariuszem jest Alibaba, ma w każdym kraju jednego dystrybutora.

W poprzednim roku na produkty marki zdecydowało się ponad 20 milionów użytkowników. Ekspansja na rynki europejskie miała miejsce dopiero w 2017 roku, kiedy Meizu podpisało odpowiednie umowy z Google.

Koszty promocji produktów podzielone są między producenta i dystrybutora.

W pierwszej kolejności w Polsce pojawiły się 3 modele ze średniej półki cenowej. Najtańsze urządzenie kosztuje 499 złotych, najdroższe, Meizu PRO 7 z dwoma ekranami - 1399 złotych. Co ciekawe, ten ostatni wyposażony jest w komponenty między innymi od Samsunga. Do końca roku pojawić się mają jeszcze co najmniej cztery modele.

Wszystkie one pracować będą na systemie operacyjnym Android, z autorską nakładką FlyMe. Zakupione w oficjalnej dystrybucji urządzenia objęte są 24 miesięczną gwarancją z serwisem door-to-door.

- Niebawem, bo już w czerwcu, do smartfonów dołączą inne produkty Meizu, między innymi smartwatche, słuchawki, czy powerbanki – powiedział wiceprezes Wilusz.

Wiadomo już, że w czwartym kwartale br. produkty kolejnego po Huawei i Xiaomi producenta z Chin będzie można kupić w ofercie operatorskiej.

Polski dystrybutor do tej pory kojarzony był z rozwiązaniami dla seniorów. - Współpraca z Meizu ma stanowić drugą gałąź naszej działalności. Nowoczesne, eleganckie smartfony dedykowane są ludziom młodym – argumentował strategię Andrzej Zalewski, dyrektor handlowy Maxcom.

– Pod marką własną wciąż pojawiać się będą produkty dla starszych użytkowników oraz telefony o wzmocnionej wytrzymałości. Pod koniec czerwca w sprzedaży pojawi się długo wyczekiwany smartfon dla seniorów naszej marki- powiedział Arkadiusz Wilusz.

Według niego, opóźnienia we wprowadzaniu tego rozwiązania wynikają jedynie z oczekiwania na odpowiednie certyfikaty, między innymi GMS od Google'a. Technologicznie spółka jest gotowa do sprzedaży.

- Smartfon sprzedawany będzie w ofercie operatorskiej. Kluczowe dla wyboru klienta końcowego będzie odpowiednie wprowadzenie przez pracownika salonu oraz pokazanie technologicznej przewagi naszego rozwiązania nad smartfonami z ogólnego rynku - tłumaczył Wilusz.

Dedykowany interface oraz uproszczone menu są bardzo przychylne seniorom. Wiceprezes liczy, że w Polsce w ciągu dwunastu miesięcy uda się sprzedać „duże kilkadziesiąt tysięcy takich smartfonów".

Podpisana 7 marca 2018 roku umowa z Meizu obowiązywać będzie przez dwa lata z opcją przedłużenia. Rozpoczynająca się właśnie kampania promocyjna Meizu obecna będzie przede wszystkim w mediach elektronicznych, a hasło przewodnie brzmi „Uwolnij emocje".

Urządzenia można kupić od 22 maja w sieciach MediaMarkt, MediaExpert i Neonet. W pierwszych dwóch latach spółka nie przewiduje wprowadzenia urządzeń Meizu do sprzedaży w dyskontach.

Przeczytaj więcej o:  MaxCom , Meizu , Nelro Data

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common