Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

CounterPoint: I kwartał 2018 r. przyniósł spadek na rynku smartfonów mimo wzrostu Apple

Marta Rzeźnicka 02-05-2018, ostatnia aktualizacja 02-05-2018 10:51

360 mln smartfonów sprzedało się na świecie w I kwartale 2018 roku według firmy analitycznej CounterPoint Research. To o 11,1 mln (około 2,9 proc.) mniej niż rok wcześniej - wynika z przedstawionych szacunków, zbieżnych z oficjalnymi danymi Apple o sprzedaży iPhone'ów.

Największym dostawcą pozostaje Samsung, który według szacunków w I kw. br. sprzedał 78 mln smartfonów, czyli o 2 mln mniej niż rok wcześniej. Daje to południowokoreańskiemu producentowi niemal identyczny co w zeszłym roku udział w rynku wynoszący 21,7 proc..

Drugie miejsce obronił Apple, którego iPhone'y sprzedają się lepiej niż w 2017 roku. Firma z Cupertino sprzedała 52,2 mln telefonów, czyli o 1,4 mln więcej niż rok wcześniej. Przekłada się to na 14,5 proc. udział w globalnym rynku.

Większy od firmy z logo nadgryzionego jabłka progres zrobił Huawei. Chińczycy w pierwszym kwartale sprzedali 39,3 mln smartfonów czyli o 4,7 mln więcej niż przed rokiem w analogicznym okresie. Dało to firmie 10,9 proc. udział w rynku (poprzednie dane mówiły o 9,3 proc.).

Należy zwrócić uwagę na fakt, że premiera nowej serii P20 Huawei odbyła się 27 marca, czyli niespełna 4 dni przed końcem kwartału. Pierwsze dane mówią o bardzo dobrym odbiorze flagowców przez klientów na całym świecie, dlatego zarządzający firmą zacierają ręce przed danymi za drugi kwartał.

Czwarte miejsce zajmuje Xiaomi. Firma, które w ostatnich tygodniach frontowym atakiem nowości zalała przede wszystkim azjatyckie rynki sprzedała 27 mln smartfonów w trzy miesiące. Jest to wynik o tyle imponujący, że ledwie rok wcześniej sprzedaż wyniosła 13,4 mln egzemplarzy.

Piąte miejsce przypadło innemu chińskiemu graczowi, Oppo, którego sprzedaż spadła z 26,1 do 22 mln sztuk. Dalej jest Vivo, również ze spadkiem, z 22,8 do 19,5 mln smartfonów.

Siódme miejsce zajmuje LG: urządzenia z tym logo znalazły w trzy miesiące jedynie 11,4 mln nabywców. To wynik o 3,4 mln słabszy niż przed rokiem.

Ósme jest Lenovo. Sumaryczna sprzedaż marek Lenovo i Motorola wyniosła 8,7 mln czyli o 2,7 mln mniej niż w 2017 roku, w analogicznym okresie.

Dziesiątkę zamykają gasnące ZTE, którego globalna sprzedaż wyniosła 7,2 mln (w porównaniu do 13,3 mln rok wcześniej) i wschodzące iTel. Nowa w zestawieniu największych dostawców marka w zeszłym roku sprzedała 1,5 mln telefonów w pierwszym kwartale. Rok 2018 rozpoczęła wynikiem 4,6 mln.

O danych GfK podsumowujących I kwartał 2018 r. na rynku smartfonów pisaliśmy tutaj.

Przeczytaj więcej o:  apple , Counterpoint , smartfony

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common