Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Azjatyckie rynki smartfonów w I kw. 2018 r. według Canalys: mocny spadek w Chinach

Marta Rzeźnicka 26-04-2018, ostatnia aktualizacja 26-04-2018 16:12

Pojawiły się dane firmy analitycznej Canalys o sprzedaży smartfonów na jednym z największych rynków tej klasy urządzeń, czyli w Indiach. Jak się okazuje, w I kwartale 2018 r. rynek ten urósł o 8 proc. rok do roku, a niemal co trzeci (31 proc.) wybierany w tym kraju telefon pochodzi z Chin i ma logo Xiaomi. Drugą pozycję ma zdetronizowany w ciągu ostatnich lat Samsung, którego udział w rynku to 25 proc..

Najchętniej wybieranymi urządzeniami z Kraju Środka były smartfony Xiaomi Redmini 5A, którego kupiło 3,5 mln klientów w Indiach, natomiast z koreańskiego koncernu największą popularnością cieszył się Galaxy J7 Next, na którego zdecydowało się 1,5 mln odbiorców.

Dalsze miejsca wśród dostawców przypadły Oppo, z 9-proc. udziałem w rynku i 2,8 mln sprzedanych telefonów oraz Vivo z podobnym udziałem.

Słabiej radzą sobie Lenovo, z 3-proc. udziałem po spadku sprzedaży o dwie trzecie i mało znana w Europie marka Gionee, której sprzedaż spadła o 90 proc. rok do roku i wyniosła niespełna 150 tys.

W Chinach sprzedaż inteligentnych telefonów spadła rok do roku o 21 proc. W I kw. br. sprzedanych zostało jedynie 91 mln smartfonów, w porównaniu ze 114 mln rok wcześniej.

Oznacza to, że nie spełniają się pobożne życzenia producentów, że konsumenci będą wymieniać telefon co dwa lata. Dominującą pozycję na chińskim rynku utrzymują rodzime marki, które zwiększają swoje procentowe udziały.

Liderem jest Huawei, który przed rokiem miał 18 proc. rynku, a teraz poprawił swoje notowania o 6 pkt. proc.. Drugą pozycję zajmuje Oppo, którego dodatkowe 2 pkt. proc. pozwoliły mu zanotować 19 proc. udział. Trzecia pozycja przypada Vivo z 17-proc. udziałem, a czwarte jest Xiaomi, które zanotowało wzrost z 8 do 13 proc..

Co ciekawe, dominujący w Europie Samsung w Chinach jest na marginesie rynku. Na zakup produktów południowokoreańskiego koncernu decyduje się co setny mieszkaniec Państwa Środka. Lojalność Chińczyków wobec rodzimych producentów jest coraz większa. W 2016 roku marki z poza pierwszej czwórki miały 42 proc. udziału w rynku, a w 2017 roku odsetek ten wyniósł 27 proc..

Przeczytaj więcej o:  Canalys , Indie , samsung , Xiaomi

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common