Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki LG i Samsunga w I kwartale 2018 r.

Marta Rzeźnicka 27-04-2018, ostatnia aktualizacja 27-04-2018 14:03

Koreańskie koncerny LG i Samsung Electronics zaprezentowały wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku. Obie grupy zanotowały bardzo wysokie zyski, ale tylko ten drugi koncern czerpie je ze sprzedaży smartfonów.

Koncern LG zanotował w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. 14,1 mld dolarów przychodów. To wynik o 3,2 proc. lepszy niż przed rokiem. Przełożyło się to na 1,03 mld zysku operacyjnego. To najlepszy wynik koncernu odnotowany w tym okresie roku od dziewięciu lat.

Dział LG Mobile Communications, zajmujący się produkcją telefonów, jest jednak pod coraz grubszą kreską. Sprzedaż urządzeń przyniosła 2,01 mld dol., co nie przełożyło się na finansowy sukces. Rok temu segment wykazał niewielki zysk operacyjny, a w I kw. 2018 r. ponownie stratę: wyniosła ono około 128 mln dol. .

W ciągu otwierających 2018 rok miesięcy jedynie 11,4 mln smartfonów z logo LG znalazło nabywców. To wynik o 23 proc. słabszy rok do roku i o 18 proc. gorszy porównując kwartał do kwartału poprzedniego. Grupa wyjaśnia osłabienie sprzedaży zmianą strategii wprowadzenia nowych produktów na rynek.

Samsung z kolei miał w I kw. 2018 r. po przeliczeniu z wonów około 56,9 mld dolarów przychodu, czyli o 19,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu.

Najefektywniejszy na początku roku był dział produkujący pamięci, który przyniósł koncernowi 10,7 mld dol. zysku operacyjnego. Dział mobilny, w skład którego wchodzą przede wszystkim smartfony, tablety i inteligentne zegarki, odpowiada za 26,4 mld dol. przychodu, co jest wynikiem o 23 proc. lepszym niż przed rokiem. Przełożyło się to na 3,5 mld dol. zysku operacyjnego (wonach pozycja ta jest o 82 proc. wyższa niż rok temu).

Nie podano egzemplarzowych danych ani dla poszczególnych produktów, ani sumarycznej sprzedaży w segmentach. W prognozach na kolejne kwartały zarządzający Samsungiem są ostrożni i nie spodziewają się tak dobrych wyników. To efekt premier flagowców największych konkurentów firmy, czyli przede wszystkim bardzo dobrze przyjętych produktów chińskich producentów: Huawei i Xiaomi.

Agencja Reuters przytacza dane firmy analitycznej GfK, według której w I kwartale br. globalna sprzedaż smartfonów spadła o 2 proc. do 347 mln sztuk. Rynek miał być wg. niej słaby szczególnie w Chinach i Ameryce Północnej.

Za to średnia cena smartfonu wg. GfK wzrosła rok do roku o 21 proc., co przełożyło się na 18-proc. wzrost wartości rynku. Mógł on osiągnąć - wg szacunków analityków z tej firmy - 129,8 mld dol.

Przeczytaj więcej o:  gfk , LG , samsung , smartfony

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common