Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

UOKiK ukarał T-Mobile za reklamy Heyah

Marta Rzeźnicka 16-04-2018, ostatnia aktualizacja 16-04-2018 14:11

Reklamy stosowane przez T-Mobile Polska w kampanii "Pierwszy prawdziwy no limit" z 2015 roku promującej ofertę marki Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według urzędu, operator eksponował cenę 49,98 zł za pakiet usług, a ukrywał, że obowiązuje ona tylko przez trzy miesiące i tylko, jeśli klient udzieli zgód marketingowych oraz wyrazi chęć otrzymywania faktury elektronicznej.

Po zapoznaniu się z reklamą klienci mogli nie mieć świadomości, że jeśli ich nie udzielą, będą płacić drożej – 59,96 zł przez pierwsze 3 miesiące i 79,95 zł po tym okresie - uznał UOKIK.

T-Mobile Polska dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocyjnej oferty, unikając w ten sposób kary finansowej.

Dotyczy to abonentów pakietu Smart XL w ofercie "Pierwszy prawdziwy no limit na internet, rozmowy, sms-y i mms-y do wszystkich". W efekcie decyzji prezesa UOKiK do końca obowiązywania umowy obecni klienci będą płacić obiecaną w reklamie cenę 49,98 zł. Ponadto wszyscy konsumenci, którzy skorzystali z promocyjnej oferty spółki, będą mogli w każdym czasie uzyskać zwrot uiszczonych dotąd kwot przewyższających wysokość ceny z reklamy.

Wobec użytkowników posiadających aktywną umowę tego rodzaju T-Mobile zobowiązał się do:

* niepobierania opłaty za usługę nielimitowanego internetu (19,99 zł miesięcznie) przez cały czas obowiązywania umowy, czyli do momentu rozwiązania jej przez użytkownika, a także zwrot zapłaconych do tej pory opłat za tę usługę

* udzielenia miesięcznego rabatu 4,99 zł do końca obowiązywania umowy, nawet jeśli użytkownik nie zgodził się na otrzymywanie faktur tylko w wersji elektronicznej, a także zwrot dotychczas zapłaconych kwot związanych z brakiem tej zgody

* miesięczny rabat 4,99 zł do końca obowiązywania umowy, nawet jeśli nie wyraziłeś zgód marketingowych, a także zwrot dotychczas zapłaconych kwot związanych z brakiem tych zgód.

Użytkownikom, których umowa już nie obowiązuje przysługiwać będzie zwrot zapłaconych wcześniej kwot:

* 19,99 zł miesięcznie za usługę nielimitowanego internetu

* 4,99 zł miesięcznie, jeśli się nie było zgody na e-fakturę;

* 4,99 zł miesięcznie, jeśli nie było zgody marketingowej.

Operator ma poinformować, że kampania wprowadzała w błąd w mediach oraz wysłać listy polecone do wszystkich zainteresowanych osób z informacją o decyzji prezesa UOKIK. Będzie mieć 21 dni od wskazania numeru konta bankowego na zwrot pieniędzy.

Telekom wystosował notatkę prasową, w której przeprasza klientów i zwraca uwagę, że od dwóch lat nie sprzedaje oferty, której dotyczy kara.

 

Przeczytaj więcej o:  heyah , T-Mobile , uokik

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common