rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji
Wyniki Vectry w 2017 roku: coraz bliżej miliona abonentów
Na koniec 2017 roku druga pod względem liczby abonentów w Polsce telewizja kablowa Vectra obsługiwała prawie 971 tysięcy klientów - wynika z danych udostępnionych rpkom.pl przez grupę. Oznacza to przyrost o około 7 tys. w skali roku, przy czym jest to najprawdopodobniej efekt przejęć, które co jakiś czas realizuje firma.
Abonenci kablowej grupy korzystali w końcu ub.r. z nieco ponad 1,678 mln usług (RGU), co oznacza wzrost o około 22 tys. w ciągu 12 miesięcy. Kablowej grupie nieznacznie spadła liczba RGU telewizyjnych - o około 1 tys..
Za to zauważalnie obniżyła się pula usług stacjonarnej telefonii (o około 27 tys.), co Vectra starała się zrekompensować sprzedażą usług mobilnych świadczonych na sieci Play: tu przyrost wyniósł około 14,7 tys. i w końcu grudnia operator miał 19,58 tys. klientów telefonii komórkowej.
Najszybciej zdobywającą klientów usługą był w przypadku kablówki internet stacjonarny: liczba dostępów urosła o 30 tys. do 593 tys., co daje kablówce nadal czwarte miejsce na rynku pod tym względem po Orange Polska, UPC i Netii. Dystans do tego ostatniego dostawcy się zmniejszył.
Vectra nie może się natomiast pochwalić wzrostem liczby aktywacji usługi mobilnego dostępu do internetu: w 2017 roku zanotowała tu ubytek o 4,3 tys. RGU.
Przeczytaj więcej o: telewizje kablowe , vectra
