Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki Multimedia Polska w 2017 roku: ubezpieczenia też już poza grupą

Urszula Zielińska 10-03-2018, ostatnia aktualizacja 10-03-2018 09:20

Czekające na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów czy mogą zostać sprzedane na rzecz UPC Polska, Multimedia Polska same musiały sprzedać w ubiegłym roku dwa biznesy. Oprócz dystrybucji prądu i gazu – także ubezpieczenia - wynika ze sprawozdania rocznego grupy.  Odwlekająca się transakcja zdaniem zarządu jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na biznes kablówki. W ubiegłym roku straciła 20 tys. abonentów i część przychodów ze sprzedaży dostępu do internetu.

O około 3 proc. (2,97 proc.) do 678,4 mln zł spadły w 2017 roku przychody trzeciej co do wielkości w kraju telewizji kablowej Multimedia Polska za sprawą niższych wpływów z usługi dostępu do internetu i telefonii. Operator tracił klientów tych usług, choć cały czas inwestuje w sieć.

Na koniec grudnia Multimedia miały 752,7 tys. abonentów (o 20 tys. mniej niż w grudniu 2016 r.) i świadczyły im w sumie 1,74 mln usług (RGU), o 54,6 tys. więcej niż rok wcześniej. Ten przyrost miał miejsce dzięki popytowi na usługi telewizji (wzrost RGU o prawie 80 tys.).

Natomiast liczba RGU Internetu i telefonii spadła kablówce w rok o odpowiednio 8,3 tys. i 9 tys. do 529,1 tys. i 257,6 tys. i to mimo że dane te obejmują nie tylko usługi stacjonarne, ale także mobilne. Jak wynika z prezentacji dla inwestorów, kablówka przegrywa konkurencję z dostawcami Internetu mobilnego w technologii LTE.

O ile w ostatnim kwartale minionego roku, który jest zwykle dla operatorów okresem żniw Multimediom udało się pozyskać klientów telefonii, to klientów Internetu nadal mu ubywało (1,9 tys.).

Liczba RGU ogółem na koniec 2017 wykazana przez kablówkę obejmuje też usługi ubezpieczeniowe i monitoringu (w sumie około 12 tys. RGU), przy tym te pierwsze – po raz ostatni. Jak bowiem wynika ze opublikowanych dokumentów, kablówka w grudniu sprzedała ubezpieczeniowy biznes ponieważ nakazywała jej go umowa z UPC Polska, które chce przejąć Multimedia bez dodatkowego biznesu.

Choć od wniosku UPC złożonego w UOKIK minie niedługo 1,5 roku i nie jest pewne, czy transakcja dojdzie do skutku, Multimedia wykonują kolejne postanowienia umowy inwestycyjnej. Najpierw pozbyły się biznesu sprzedaży energii (kupił go Orange Polska), a pod koniec grudnia sprzedały poza grupę także biznes ubezpieczeniowy prowadzony przez spółkę Roxwell Investments Bis. Komu – nie podano.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  energia , multimedia polska , ubezpieczenia , uokik , upc

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common