Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

Strategie

W 2018 roku Netia w komercyjnej ofensywie

Urszula Zielińska 02-03-2018, ostatnia aktualizacja 02-03-2018 16:46

Zahamowanie odejść klientów korzystających z własnej sieci w tym roku, stabilizacja marży EBITDA w średniej perspektywie czasowej - to dwa w miarę precyzyjne cele zarządu stacjonarnego operatora wskazane w opublikowanym w mijającym tygodniu sprawozdaniu za 2017 rok. Management firmy zapewnia, że nie ma czegoś takiego jak "okres przejściowy" liczony do przejęcia kontroli nad Netią przez Cyfrowy Polsat i że realizuje ona wszystkie ogłoszone wcześniej projekty. Do czasu zgody UOKIK na transakcję nie będzie nowej wspólnej oferty firm. Kampanie reklamowe Netii wrócą natomiast do telewizji.

Choć Cyfrowy Polsat ma już blisko 32-33 proc. akcji Netii i trwa wezwanie na drugie tyle, stacjonarny operator telekomunikacyjny działa tak jak do tej pory – zapewnił dziennikarzy i analityków zarząd Netii. - Nie traktujemy tego czasu jako okresu przejściowego i realizujemy wszystkie ogłoszone do tej pory projekty - zapewniła Katarzyna Iwuć, prezes Netii.

– W 2017 roku Netia przyspieszyła modernizację sieci do standardu XXI wieku, a w tym nie zamierza zwalniać tempa – mówiła Iwuć. Według Stefana Radzimińskiego, członka zarządu telekomu, w ubiegłym roku kosztem około 84 mln zł spółka zmodernizowała do standardu NGA (pozwala na korzystanie z sieci z prędkością minimum 30 Mb/s) infrastrukturę, w zasięgu której jest 280 tys. gospodarstw domowych. Tym samym od startu inwestycyjnego programu modernizacja objęła 300 tys. domostw oraz siedzib firm i kosztowała nieco ponad 102 mln zł.

W sumie zaś zasięg sieci NGA Netii to 1,6 mln gospodarstw, natomiast pozwalającej oferować pakiet 3 usług - 1,9 mln. Radzimiński pytany, jak rozległa jest sieć pozwalająca osiągnąć przepustowość ponad 100 Mb/s, wspomniał o 1 mln gospodarstw, ale szczegółów nie podał.

– Naszą ambicją jest, aby w tym roku liczba usług świadczonych na sieci własnej Netii przestała spadać – zapowiedziała Katarzyna Iwuć. W ubiegłym roku, podsumowywanym przez menedżerów, Netia "oddała" na własnej sieci 24 tys. RGU w segmencie B2C i 26 tys. RGU w segmencie B2B.

W sumie na koniec 2017 r. grupa świadczyła łącznie 1,99 miliona usług (RGU), czyli o 140 tys. mniej niż w grudniu 2016 r. i o 28,6 tys. mniej niż we wrześniu 2017 r. Na koniec roku miała 1,01 mln abonentów stacjonarnych usług głosowych, około 640 tys. użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu, 190 tys. klientów usług telewizyjnych oraz 143 tys. abonentów telefonii mobilnej.

Telekom szacuje swoje udziały na poszczególnych rynkach na 9 proc. (w przypadku stacjonarnego dostępu do internetu) i 15 proc. (dla telefonii stacjonarnej). Jak podaje, jego sieć dociera do 15 proc. gospodarstw domowych w Polsce.

O ile w przypadku usług stacjonarnych zanotowała spadki, o tyle grono użytkowników nowych dla Netii usług - telewizji i usług mobilnych - urosło odpowiednio o 5 proc. i 28 proc. rok do roku. Spadek przychodów telekomu (obniżyły się w ub.r. o 5,2 proc., do 1,44 mld zł) wyhamowywano także dzięki sprzedaży usług hurtowych oraz nowych produktów i usług dla firm. Aster Papazyan, członek zarządu odpowiedzialny za B2B komentował potem w kuluarach, że szybciej niż u konkurencji wypełnia się powierzchnia kolokacyjna w centrum przetwarzania danych Netii.

Paweł Puchalski, szef analityków w DM BZ WBK, zwraca jednak uwagę, że w samym IV kwartale w sprawozdaniu telekomu widać transakcje jednorazowe, wpływające na przychody.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  Aster Papazyan , Cyfrowy Polsat , Katarzyna Iwuć , NETIA , Stefan Radzimiński , Tomasz Dakowski

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common