Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

W styczniu udział smartfonów Huawei w polskim rynku przekroczył 27 proc.

Marta Rzeźnicka 02-03-2018, ostatnia aktualizacja 02-03-2018 12:59

27,1-procentowy udział w sprzedaży na polskim rynku smartfonów oraz ponad 10-procentowy udział w rynku komputerów to wyniki w styczniu 2018 r., którymi podzielił się dziś z dziennikarzami Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Polska. Dla porównania w październiku ub.r. produkty firmy odpowiadały za 23,3 proc. bieżącej sprzedaży smartfonów w naszym kraju.

W poszczególnych segmentach cenowych wyniki chińskiego koncernu wyglądają jeszcze lepiej. W średniej półce cenowej, czyli wśród telefonów kosztujących między 300 a 400 euro udział aż 53,6 proc. sprzedanych urządzeń pochodziło z fabryk Huawei. W analogicznym okresie, w styczniu poprzedniego roku, odsetek ten wynosił 8,9 proc. - podał Zhang. Bardzo dobre wyniki są efektem doskonałego przyjęcia smartfona Huawei Mate 10 Lite, który - wg. firmy - jest najchętniej wybieranym modelem w Polsce.

Wyniki ten jest również znaczący, ponieważ cena urządzenia jest wyższa od średniej rynkowej urządzeń. W poprzednim roku również bardzo dobrze została przyjęta wersja Lite flagowca P10. Przedstawiciele firmy zastrzegają, ze trend wypuszczania topowego smartfona i jego mniejszej wersji zostanie podtrzymany w czasie tegorocznej premiery zaplanowanej na 27 marca.

Wśród najwyżej wycenianych urządzeń, czyli takich których cena przekracza 600 euro, Huawei ma 4,8-proc. udział w sprzedaży. W poprzednim roku w styczniu jedynie 1,2 proc. najdroższych telefonów miało znaczek tego producenta.

Jefferson Zhang zapowiedział, że firma będzie się cały czas rozwijać i zwiększać swoje udziały między innymi dzięki większej niż dotychczas współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi.

- Chcemy, aby Polakom Huawei kojarzył się jako marka im bliska, jako produkty uszyte na miarę potrzeb użytkowników z tego kraju – powiedział Zhang. Przypomniał, że firma ma własne centrum wsparcia produktowego (infolinię i czat) działające 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

Równocześnie podkreślał, że około 10 proc. rocznych przychodów firmy w Polsce jest reinwestowanych w kraju. - Polska odpowiada za 1-2 proc. przychodów Huawei i jest jednym z 10 priorytetowych krajów, w których chcemy się rozwijać i budować mocną pozycję otwierając się przy tym na inne kraje regionu – powiedział Zhang.

W obliczu barcelońskich premier przedstawione też zostały dane o sprzedaży tabletów i laptopów. Według firmy, w tej pierwszej kategorii ma ona 29 proc. rynku w Polsce (oznacza to znaczący wzrost popularności na kurczącym się rynku). W dziedzinie laptopów, w której Chińczycy debiutowali niespełna rok temu, co dziesiąte kupowane urządzenie jest produktem Huawei.

Na MWC zaprezentowano nowy komputer przenośny należący do klasy premium. Przedstawiciele firmy w Polsce powiedzieli, że pojawią się także komputery z niższej półki cenowej. Bardziej konsumenckie niż biznesowe urządzenia mają cechować się wysoką jakością wykonania i dobrym stosunkiem jakości do ceny. W Polsce komputery można będzie kupić na przełomie czerwca i lipca.

Od zeszłego roku Huawei wyodrębnił dział mający za zadanie sprzedaż produktów Honora, marki należącej do koncernu. - Dziś Huawei konkuruje z Honorem o klientów. Są to różne urządzenia, sygnowane różnymi markami. Każdy obsługiwany przez inną grupę osób odpowiedzialnych za sprzedaż i promocję – powiedziała Dorota Haller, dyrektor w Huawei Consumer Business Group.

Dane zaprezentowane przez Huawei pochodzą z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie firmy.

Przeczytaj więcej o:  huawei , smartfony , zhang

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common