Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

Sieci mobilne

Sposoby Play i T-Mobile na szybki internet

Urszula Zielińska 01-03-2018, ostatnia aktualizacja 01-03-2018 17:50

Nowe usługi telewizji, walka o użytkowników internetem dla domu – to zapowiedzi dwóch najsilniej konkurujących między sobą operatorów komórkowych w Polsce na najbliższych kilkanaście miesięcy. Play nie zmienia zdania i nadal uważa, że aby dalej rosnąć może pozostać mobilną platformą i chce zdobywać nowe obszary produktem, który nazywa wewnętrznie "air fiber". T-Mobile podtrzymuje chęć wprowadzenia oferty konwergentnej, włączając do niej światłowody.

Play, komórkowa sieć należąca do Play Communications, będzie przekonywała w tym roku konsumentów, że polskiej rodzinie wystarczy łącze i „światłowód powietrzny” – według wewnętrznej nomenklatury Playa „Air Fiber”, czyli specjalny zestaw z routerem Net Box. Firma, której szefuje Joergen Bang-Jensen, a która chce rozbudować zasięg własnej sieci do 2020 r., widzi w tym rozwiązaniu bardzo duży potencjał. Uważa, że nawet jeśli powstanie – m.in. za sprawą środków unijnych – więcej infrastruktury przewodowego szybkiego dostępu, to potencjał "światłowodu powietrznego" i tak będzie znaczący. W sumie ocenia rynek w Polsce na takie rozwiązanie na około 40-50 proc. gospodarstw domowych. - Od początku koncentrujemy się na mobilnym biznesie i uważamy, że nasza strategia bardzo dobrze się sprawdza. Chcemy teraz, aby użytkownik myśląc "Play" myślał "cyfrowy dostęp" - mówił Joergen Bang-Jensen w środę. Bartosz Dobrzyński, odpowiedzialny za marketing w zarządzie oceniał, że telekom ma wiele możliwości dalszego rozwoju. - Możemy sięgnąć po nowy segment mieszkańców obszarów wiejskich - powiedział między innymi. Dodawał potem, że dziś wielu mieszkańców kraju chcąc korzystać z łączy stacjonarnego dostępu musi liczyć się z wysokim wydatkiem. To dla takich osób, jego zdaniem dobrym rozwiązaniem ma być oferta komórkowej sieci.

Oczywiście telekomy komórkowe walczą o niego od dawna. Teraz jednak zanosi się na nową odsłonę.

T-Mobile Polska przyznaje, że internet mobilny jako zamiennik łącza stacjonarnego dla domu sprzedaje się bardzo dobrze, ale Andreas Maierhofer, prezes spółki podtrzymuje, że pod koniec roku firma zaproponuje abonentom dostęp po prawdziwym światłowodzie. - W ciągu pięciu miesięcy od wprowadzenia naszej usługi FMS (ang. fixed mobile substitution – red.) pozyskaliśmy ponad 100 tys. abonentów internetu dla domu. 60 proc. z nich to dla nas nowi klienci  – informuje Andreas Maierhofer i uważa, że to bardzo dobry wynik.

Zapewnia przy tym, że kierowana przez niego firma jeszcze w tym roku zaproponuje abonentom nową technologię dostępową – światłowód – i pakiet usług konwergentnych. W tym celu rozmawia z Orange Polska, od którego chce dzierżawić łącze. – Jesteśmy w trakcie negocjacji -  mówi Maierhofer. Zaznacza przy tym, że umowa z Orange nie zamyka innych możliwości. Wprawdzie T-Mobile nie weźmie udziału w konkursie na dotacje do budowy sieci FTTH w Polsce ze środków unijnych, ale nie wyklucza – tak jak i Orange – przejęć lokalnych graczy.

Każdy z dwóch wspomnianych telekomów (i Play, i T-Mobile) ma w planach wprowadzenie nowej oferty telewizyjnej, ale dla każdego temat ten ma nieco inne znaczenie. Play na tym polu już sporo zrobił (choć wyników projektu nie zdradza) i mówi o nowej generacji swojej już działającej Play TV Now. - Przeczytałem dziś, że Formuła 1 zamierza produkować własny kanał OTT. Dla firm takich jak nasza to okazja, aby zaproponować produkt nie związany z konkretnym kanałem telewizyjny, czy platformą technologiczną. Uważam, że Play może być dobrym integratorem takich pomysłów - powiedział Dobrzyński.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  Andreas Maierhofer , joergen bang-jensen , Play Communications , T-Mobile Polska

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common