Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki UPC Polska w 2017 roku: przychody urosły o 2,2 proc.

Urszula Zielińska 15-02-2018, ostatnia aktualizacja 15-02-2018 11:32

3,35 mln gospodarstw domowych (HP) jest już w zasięgu sieci UPC Polska, z czego 3,29 mln to domostwa i firmy, którym operator może świadczyć usługę dostępu do Internetu i telefonii  – wynika ze sprawozdania za 2017 rok amerykańskiej grupy Liberty Global, właściciela największej w kraju telewizji kablowej.

Liberty Global w Europie realizuje program „Network Extensions” od przełomu 2015 i 2016 roku. W minionym roku w jego ramach sieć grupy urosła o 1,17 mln gospodarstw domowych i siedzib firm.  Z naszych szacunków wynika, że inwestycje UPC w Polsce odpowiadały za  około 17 proc. tego przyrostu.

W skali roku w zasięgu sieci i usług UPC przybyło bowiem około 200 tys. gospodarstw domowych. Jednak liczba abonentów spadła o 4,3 tys., ponieważ w dużych miastach konkurencja o abonenta pakietu usług stacjonarnych jest coraz większa (2/3 sieci UPC ma towarzystwo innych operatorów), a w mniejszych operator jest relatywnie nowym graczem. W ciągu 12 miesięcy ub.r. powiększyła się UPC natomiast  - o 28,1 tys. - liczba świadczonych klientom usług, co jest dziś głównym celem każdego z dostawców telekomunikacyjnych. Według udostępnionych danych w końcu 2017 r. 30 proc. klientów UPC Polska korzystało z dwóch usług, a 39 proc. – z trzech.

Sprzedaż kolejnych usług klientowi, wprowadzenie nowego dekoderu Horizon (ma go 40 proc. abonentów telewizji), próby podnoszenia cen nowym klientom (czasem blokowane przez UOKIK) rozwój usług dla klientów biznesowych, a co za tym idzie także wpływy z rozliczeń międzyoperatorskich sprawiają, że przychody UPC nieznacznie rosną. Według naszych szacunków na podstawie danych Liberty i średniego kursu dolara wyniosły one w 2017 r. prawie 1,58 mld zł, co oznacza wzrost roku do roku o 2,2 proc..

Kablówce, która wyrosła na dostarczaniu pakietów płatnej telewizji,  od dłuższego czasu przybywa przede wszystkim abonentów dostępu do Internetu (dlatego operator przejmuje innych graczy działającym na telewizyjnym rynku, uważanym za nasycony). Tak też było w 2017 roku: zdobyła 34,6 tys. nowych klientów tej usługi, a przyrost ten rekompensował ubytki wynikające z rezygnacji z telefonii stacjonarnej i utratę klientów płatnej telewizji.

Na koniec grudnia 2017 r. UPC Polska świadczyło 2,982 mln usług (RGU) 1,435 mln abonentom. Zdecydowana większość korzystała z usług telewizji – 1,213 mln, prawie 1,14 mln posiadał dostęp do Internetu, a telefon stacjonarny od kablówki - 630 tys..

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  Liberty Global , UPC Polska

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common