Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Święta i Nowy Rok 2017/2018: wyraźny spadek popularności SMSu

Urszula Zielińska 04-01-2018, ostatnia aktualizacja 04-01-2018 10:07

Około 217 mln krótkich wiadomości tekstowych (SMS) wysłali w święta Bożego Narodzenia oraz w sylwestra i Nowy Rok użytkownicy Orange Polska – wynika z danych przygotowanych przez telekom dla „Rzeczpospolitej". To o 11,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Może to być sygnał, że globalny trend odchodzenia osób indywidualnych od liczących sobie blisko ćwierć wieku SMS-ów na rzecz komunikacji za pomocą aplikacji dotarł na dobre do Polski.

Już w ostatnich kilku latach liczba komórkowych wiadomości tekstowych lekko malała, w 2016 r. spadła o 3,3 proc., ale nadal utrzymywaliśmy się powyżej średniej unijnej i na osobę przypadały 83 wiadomości (w Unii Europejskiej średnio 64).

Tym razem zanosi się jednak na dużo mocniejszą negatywną reakcję. Zanosi się, bo nie ma jeszcze danych za cały 2017 rok. Wiadomo jednak, że w okresie ostatnich świąt spadek ich liczby odnotował nie tylko Orange Polska.

Podobną skalę spadku odnotował w Wigilię i Nowy Rok operator sieci Play. Marcin Gruszka, rzecznik telekomu, nie podzielił się jednak z nami dokładną liczbą. Dopiero w filmie na blogu korporacyjnym podał, że w wigilię Bożego Narodzenia klienci Play wysłali w tym roku 90 mln wiadomości. Odnotował też, że nieco wzrosła liczba wysłanych MMS-ów (do 5 mln), przy czym ich popularność jest nieznaczna w zestawieniu z wiadomościami tekstowymi.

T-Mobile Polska mówi tylko o tendencjach. Spadek o około 10 proc. widoczny był w Wigilię, a w kolejnych dniach sięgał już tylko 4–5 proc., zaznacza Konrad Mróz z biura prasowego T-Mobile.

– SMS-y nadal pozostają bardzo popularną formą komunikacji – mówi Konrad Mróz i przestrzega, aby z danych z ostatnich dni 2017 roku nie wyciągać pochopnych wniosków. – W 2017 roku nasi klienci wysyłali zbliżoną liczbę SMS-ów jak w roku 2016 – informuje.

Pozostali operatorzy, w tym sieć Plus, mówią jednak także o tendencji spadkowej i nie bez powodu stronią od publikacji świątecznych statystyk.

Wśród ekspertów pojawiają się opinie, że 2017 r. był spadkowy, a 2018 r. przynieść może wręcz tąpnięcie wywołane m.in. zmianami w prawie.

Powodów, dla których akurat w święta wysyłamy mniej SMS-ów, może być kilka, w tym chęć nawiązaniu osobistego kontaktu, czy po prostu przemijająca moda.

Wszyscy operatorzy komórkowi, jak jeden mąż wskazują, że ich klienci wykorzystują coraz większe ilości transmisji danych. To efekt inwestycji w sieci 4G, popularyzacji smartfonów i użytkowania mediów społecznościowych, w których w tym roku roiło się od specjalnych grafik i rodzinnych zdjęć z życzeniami dla znajomych i obserwujących. Zamiast pisać SMS i wysyłać do całej listy adresowej, coraz częściej – szczególnie osoby młodego pokolenia, ale nie tylko – używały do tego celu komunikatorów.

Jak podaje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, w święta i sylwestra w sieci jego firmy przetransferowano ponad 8 mln gigabajtów, czyli o 81 proc. więcej niż rok wcześniej. Zwyżki transmisji danych w pomarańczowej sieci LTE przekroczyły zaś 160 proc.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  identykacja w sieci , mobile connect , Orange , play , sms , statystyki sms , T-Mobile Polska

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common