Partnerzy serwisu:
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

Strategie

Discovery: rok igrzysk i fuzji

Magdalena Lemańska 03-01-2018, ostatnia aktualizacja 03-01-2018 21:24
Katarzyna Kieli, szefowa Discovery Networks w rejonie EMEA
Katarzyna Kieli, szefowa Discovery Networks w rejonie EMEA
źródło: ROL
autor: Robert gardziński

- Skala naszych przygotowań do nadchodzących igrzysk olimpijskich jest nieporównywalna do niczego, co robiliśmy kiedykolwiek wcześniej. Do PyeongChang wysyłamy łącznie blisko tysiąc osób z całej Europy - mówi Katarzyna Kieli, szefowa Discovery Networks w rejonie EMEA. W I kw. 2018 roku Discovery spodziewa się także zgody na przejęcie właściciela TVN - Scripps Networks Interactive. Po tej fuzji będzie szukać synergii między polskim oddziałem Discovery a TVN. Nie ma natomiast planów przemianowywania przejętej od Agory stacji Metro TV. - Nasza oferta FTA (kanały niekodowane – red.) jest skrojona pod konkretnego widza z konkretnego kraju i jest różna na różnych rynkach. W Polsce jest to Metro TV, w Niemczech DMAX i TLC, a w Anglii - Quest - mówi Kieli.

Rpkom.pl - Pani awans odbił się w branży mediowej szerokim echem i był bardzo pozytywnie komentowany. Co ten fakt zmieni dla Polski w strukturze Discovery, a co w samym Discovery?

Katarzyna Kieli: Jest to dla mnie przede wszystkim bardzo ekscytujący moment w życiu zawodowym. Region EMEA powstał w wyniku połączenia czterech odrębnych obszarów działających w Europie: Wielkiej Brytanii, Europy Południowej, rynków skandynawskich oraz CEEMEA, którym do tej pory zarządzałam. Stworzenie jednej struktury organizacyjnej pozwoli nam jeszcze lepiej i efektywniej zarządzać tak dużym regionem. Będziemy mogli szybciej dzielić się doświadczeniami płynącymi z różnorodnych modeli biznesowych i rynków, np. skandynawskiego, gdzie jesteśmy właścicielem portfolio kanałów rozrywkowych, docierających do szerokiej grupy widzów lub włoskiego czy brytyjskiego, gdzie działamy na rynku kanałów płatnych i naziemnych kanałów.  W nowej strukturze z pewnością wzrośnie też rola Polski na globalnej mapie Discovery. Cieszę się, że Warszawa pełni w naszej organizacji funkcję „hubu” (lokalnego centrum – red.), razem z Londynem, Miami czy Singapurem. Chciałabym także, aby polska stolica stała się lokalizacją dla naszych międzynarodowych działów oraz ośrodkiem, gdzie produkujemy treści, które są potem emitowane na wielu rynkach

- Co będzie w pani nowym regionie największym wyzwaniem dla Discovery w przyszłym roku? Igrzyska, do których nadawania prawa zakupiliście?

Słowem-kluczem dla Discovery na przyszły rok będzie „skala”. Skala naszych przygotowań do nadchodzących igrzysk olimpijskich jest nieporównywalna do niczego, co robiliśmy kiedykolwiek wcześniej. Cieszymy się, że udało nam się nawiązać w początkach tego roku współpracę z TVP i Polskim Radiem, dzięki czemu jeszcze więcej polskich kibiców będzie mogło śledzić olimpijskie zmagania. Eurosport, jako miejsce, gdzie bije serce igrzysk, pokaże niemal każdą sekundę tego wyjątkowego wydarzenia sportowego. Do PyeongChang wysyłamy łącznie blisko tysiąc  osób z całej Europy. Będą oni tworzyć międzynarodowy zespół Eurosportu, a kibice zobaczą ok. 4 tys. godzin relacji z olimpijskich aren, w tym 900 na żywo na platformach Eurosportu – w kanałach linearnych oraz Eurosport Playerze. Szykujemy też wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych. To dla nas wielkie wyzwanie. Jestem przekonana, że efekt naszej pracy wyznaczy standardy relacji sportowych na najbliższe lata.

- Jaka część przychodów Discovery Networks pochodzi z regionu, którym teraz Pani zarządza?

Nie podajemy takich danych, ale mogę powiedzieć, że to największy region międzynarodowy dla Discovery po rynku macierzystym, czyli USA.

- Kiedy spodziewacie się decyzji ws. przejęcia Scripps Networks Interactive i co to będzie oznaczało dla Polski? Discovery i TVN będą tu łączone w jeden koncern?

...
Poprzednia
1 2 3 4 5

Przeczytaj więcej o:  discovery networks , eurosport , Katarzyna Kieli , rozmowa , SNI , tvn , Wywiad

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common