Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

Operatorzy

Netflix głównie z telewizora

Magdalena Lemańska 06-12-2017, ostatnia aktualizacja 06-12-2017 22:03

Aż 60 proc. materiałów oglądanych w Netfliksie w Europie jest odtwarzanych z telewizora z dostępem do internetu.

Globalnie z największej platformy z internetowym wideo na świecie korzysta już 109 mln użytkowników. W rzeczywistości jest ich zapewne więcej, bo profili pozakładanych na kontach (np. dla poszczególnych członków rodzin) jest już 250 mln.

Jaka część tych osób mieszka w Europie, Netflix nie podaje. Jak ujawniono na konferencji Netfliksa w Berlinie, Europejczycy najchętniej oglądają jednak seriale i filmy dostępne na platformie, na telewizorze z dostępem do internetu. Jest tak oglądane aż 60 proc. materiałów, trzykrotnie więcej niż na smartfonach. - To zgodne z trendami w innych regionach - mówi Greg Peter, szef produktu w Netfliksie. Pytany, jak bardzo telewizory zdominują korzystanie z platformy, nie chce przesądzać. Widać jednak, że Netflix coraz większy nacisk kładzie na rozwiązania technologiczne, które można docenić dopiero oglądając filmy na dużym ekranie. Ma tysiąc godzin programów w 4K, której na ekranie smartfona raczej się nie doceni, ok. 50 produkcji w jakości obrazu HDR oraz kilka wykorzystujących system dźwięku obiektowego Dolby Atmos.


Zależy mu też na partnerstwach z operatorami płatnych telewizji, których ma raz globalnie ponad 60 (w tym partnerstwa z UPC Polska, T-Mobile i ogłoszone niedawno z Orange Polska). W niektórych krajach na pilotach operatorów firma wynegocjowała sobie już nawet osobny guzik na pilocie dołączanym do dekodera (takie rozwiązania mają np. operatorzy Vodafone, Waooo!, DNA, Sunrise i Econet).


W tym roku firma wyda na swoje własne produkcje 6 mld dol. (w przyszłym ta kwota wzrośnie do 7-8 mld dol.), w tym roku zlecała je już w 20 krajach. Zapowiedziane na przyszły rok i kolejne lata są dwie produkcje  związane z Polską: szpiegowski serial reżyserowany przez Agnieszkę Holland i nowa ekranizacja "Wiedżmina".

Przy realizacji kolejnych seriali Netflix korzysta z pomocy swoich mechanizmów opartych o sztuczną inteligencję, badających preferencje widzów. Eksperymentuje też z interaktywnymi zakończeniami, na razie w filmach dla dzieci.

Przeczytaj więcej o:  connected TV , netflix , operatorzy

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common