Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Wyniki T-Mobile Polska w III kw. 2017 nie tylko pod znakiem roamingu

Urszula Zielińska 09-11-2017, ostatnia aktualizacja 09-11-2017 07:36

10,297 mln kart SIM obsługiwał w końcu września T-Mobile Polska - podał dziś operator prezentując swoje wyniki w dniu publikacji danych przez grupę Deutsche Telekom.

W samym III kw. br. statystyki telekomu powiększyły się o 46 tys.: o 56 tys. do 6,797 mln urosła mu liczba kart abonamentowych, o 10 tys. do 3,5 mln spadła liczba kart pre-paid. Firma kierowana od niedawna przez Andreasa Maierhofera podkreśla, że to kolejny kwartał, w którym odnotowuje z jednej strony przyrost klientów kontraktowych, a z drugiej baza użytkowników telefonii na kartę stabilizuje się po tym jak w Polsce wprowadzony został nakaz rejestracji ich danych.

Średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych (ARPU pre-paid) wzrósł do 13 zł z 10 zł w III kw. 2016 r..

T-Mobile Polska nadal jest najmniejszym graczem spośród czterech dużych operatorów pod względem liczby SIM-ów, ale pod względem przychodów nie odstaje od konkurentów. W III kw. br. zanotował 1,6 mld zł przychodów i były o 1,2 proc. niższe niż przed rokiem. Pozytywnie na ich poziom wpłynęło włączenie do grupy wyników T-Systems Polska od 1 września br.. (dane za wcześniejsze okresy nie zostały skorygowane).

Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,485 mld zł i były niższe o 1,5 proc. rok do roku.  Pozostałe przychody spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 115 milionów złotych i były wyższe o 1,8 proc..

Mocno spadła natomiast rok do roku EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) spółki.

Był to tylko w części efekt wprowadzenia zasady "roam like at home". Telekom podał, że RLAH obniżyła mu EBITDA o 58 mln zł i gdyby był to jedyny negatywny czynnik zwiększający koszty telekomu, zysk ten spadłby o 20 proc..

W rzeczywistości był natomiast mniejszy niż w III kw. ub.r. aż o 30,9 proc.  i zamknął się sumą 375 mln zł. Marża EBITDA spadła do 23,4 proc., poziomu wyjątkowo niskiego jak na komórkowy biznes.

- W wynikach T-Mobile Polska w trzecim kwartale widoczne są efekty wzmocnienia wizerunku firmy, wprowadzenia nowych ofert oraz inwestycji w sieć sprzedaży i obsługę klienta. W 2017 roku sieć sprzedaży spółki zyskała 52 sklepy w nowych lokalizacjach, a  zespół odpowiedzialny za obsługę klientów na pierwszej linii zwiększył się w samym trzecim kwartale o ponad 300 pracowników. Wypracowaliśmy najlepszy bilans przenoszenia numerów w historii firmy poprawiając wyniki zarówno w segmencie klientów indywidualnych jak i korporacyjnych - wyjaśnia m.in. Andreas Maierhofer. Jak pisaliśmy, według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej w III kw. br. T‑Mobile Polska zanotował pozytywny bilans MNP z wynikiem 10 tys. numerów na plusie.

Maierhofer mówił wcześniej, że operator chce sam (nie poprzez partnerów) prowadzić większą liczbę sklepów. Do końca roku jego sieć ma się powiększyć łącznie o 100 nowych placówek. To oznacza dodatkowe miejsca pracy. W minionym telekom zwiększał zatrudnienie także w centrum telefonicznym.

- Na wynik skonsolidowany EBITDA w trzecim kwartale największy wpływ miały wyższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich wynikające z większej aktywności użytkowników taryf nielimitowanych. Dodatkowo w rezultatach T-Mobile Polska widoczne są efekty dwóch negatywnych trendów związanych z wprowadzeniem regulacji Roam Like At Home: duży wzrost kosztów wynikających z korzystania z usług roamingowych oraz utracone przychody ze sprzedaży pakietów roamingowych - brzmi wypowiedź Szabolcsa Gaborjaniego, członka zarządu ds. finansowych w firmie.

T-Mobile podał dziś też, że nowa oferta „T-Mobile 1 - BEZ LIMITU” obejmująca nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y a także dostęp do Internetu bez limitu ma ponad 50-proc. udział w nowych aktywacjach głosowych. Wprowadzona w połowie września nowa oferta nielimitowanego internetu domowego przyciąga klientów z obszarów wiejskich - podaje operator. Odpowiadają oni za 70 proc. aktywacji usługi.

Przeczytaj więcej o:  deutsche telekom , T-Mobile Polska

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common