Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

Strategie

Chcemy inwestować więcej

Magdalena Lemańska 18-10-2017, ostatnia aktualizacja 18-10-2017 07:00

Sektor telekomunikacyjny ma przed sobą wyzwania związane z ogromnym i stale rosnącym zapotrzebowaniem na coraz szybszy internet oraz globalną konkurencją. Konieczne są inwestycje w infrastrukturę - mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska, które co roku inwestuje w Polsce 30 proc. przychodów, a obecnie wciąż czeka na decyzję UOKiK ws. przejęcia Multimediów. Nie chce komentować spekulacji analityków dotyczących mariażu UPC z którymś z operatorów telekomunikacyjnych. - Przyglądamy się wszystkim możliwościom, jakie pojawiają się na rynku - mówi tylko.

Rpkom.pl: - Z raportu PwC z prognozami dla rynku mediów i rozrywki wynika, że dla tradycyjnych płatnych usług stricte telewizyjnych nie ma już na polskim rynku szans wzrostu. To, co możecie jeszcze zrobić, by rosnąć, to konsolidować rynek i oferować abonentom pakiety różnych usług z dostępem do Internetu na czele. Ile wydajecie na inwestowanie w rozwój infrastruktury i jak te wydatki będą rosły?

Frans-Willem de Kloet: Rozwijanie naszej światłowodowej sieci, pozwalającej klientom na dostęp do najlepszego domowego Wi-Fi, to jeden z filarów naszej strategii i podstawa jakości i wyjątkowości naszej oferty cyfrowej rozrywki (Connected Entertainment). To dlatego wysokość wydatków na inwestycje – zarówno globalnie jak i w Polsce – sięga 30 proc. przychodów. I utrzymamy ten poziom także w kolejnych latach.

Uważam, że tacy dostawcy jak UPC będą nadal odgrywać kluczową rolę na rynku. Klienci oczekują (i będą oczekiwać) swobodnego dostępu do ulubionych i najciekawszych treści,  a my jesteśmy tymi, którzy są w stanie tę potrzebę spełnić najlepiej. Niezbędnym elementem do korzystania z usług OTT jest też ultraszybki internet. Tylko dzięki takiemu połączeniu nasi klienci zawsze będą mogli odbierać programy z najlepszą jakością dźwięku i obrazu.

- Na konferencji w TechSummit Mike Fries, prezes Liberty Global, podkreślał, że procesy inwestycyjne ograniczają firmom z waszego sektora regulatorzy. Nie jest tak, że to naturalna część biznesowego ekosystemu? Regulacje przecież zawsze były.

Sektor telekomunikacyjny ma przed sobą wyzwania związane z ogromnym i stale rosnącym zapotrzebowaniem na coraz szybszy Internet oraz z globalną konkurencją. Jedynym sposobem, by temu sprostać, są inwestycje w rozwój infrastruktury opartej na światłowodach. Liberty Global gra kluczową rolę w tej kwestii. Raport firmy Oxera pokazuje, że w latach 2013-2017 firma zainwestowało w Europie 14,8 mld euro, a UPC w Polsce – 408 mln euro, co przełożyło się na ponad 1 mld euro korzyści pośrednich dla klientów wynikających z coraz szybszych prędkości i korzyści płynących z dostarczanej oferty. Nasza strategia, zarówno globalnie, jak i lokalnie, jest bardzo ambitna: chcielibyśmy inwestować więcej. Gdy patrzy się z tej perspektywy,  widać, jak ważne jest zrozumienie po stronie regulatorów warunków zmieniającego się rynku i wyzwań przed jakimi stoi biznes, aby dla ochrony  pozycji konsumentów tworzyli warunki rynkowe wspomagające dalsze inwestycje i stymulujące konkurencyjność, która w takiej branży jak telekomunikacja, wymaga stałego zwiększania inwestycji, a te skali. Wyzwań jest bowiem coraz więcej, a jednym z nich rosnąca konkurencja globalna. Jeśli takiego zrozumienia nie ma lub jest niewystarczające, o wiele trudniej jest dalej się rozwijać i inwestować.

- Pana zdaniem opóźnianie decyzji w sprawie zakupu Multimediów to bardziej jednorazowe wydarzenie, wynikające ze zmian personalnych w UOKiK, czy raczej część szerszej strategii Polski? Kiedy się tej decyzji spodziewacie?

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  Frans-Willem de Kloet , Liberty Global , multimedia polska , rozmowa , uokik , UPC Polska , Wywiad

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common