Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

UOKIK prowadzi analizy 6 rynków medialnych, w tym płatnej telewizji

Urszula Zielińska 11-10-2017, ostatnia aktualizacja 11-10-2017 13:04

Sześć analiz rynku mediów prowadzi obecnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – poinformował dziś urząd. Pod lupą znalazły się rynek prasy, drukarni, platform internetowych oraz płatnej telewizji i dostarczania Internetu. Najnowsze dotyczy rynku reklamy.

– Prowadzimy już sześć analiz rynku dotyczących mediów. M.in. sprawdzamy relacje między wydawcami prasy a kolporterami, analizujemy również stopień koncentracji drukarni prasowych. Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji – mówi cytowany w komunikacie Marek Niechciał, prezes UOKiKu.

- Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach w tej branży może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej - dodaje Marek Niechciał.

Nie można wykluczyć, że najnowsze badanie ma związek ze słabą kondycją finansową mediów publicznych: Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Nie cichną spory o to, czy kierowana przez Jacka Kurskiego TVP traci udział w widowni (a to przekłada się na jej udział w rynku reklamy).

Z kolei analizy rynku płatnej telewizji mają zapewne związek z czekającą na decyzję urzędu fuzją UPC Polska i Multimedia Polska.

Jak przypomina UOKIK, badania rynku dostarczają informacji o tym, jak wygląda dany sektor, jaki jest stopień koncentracji i stan konkurencji. Urząd wysyła wytypowanym przedsiębiorcom ankiety ze szczegółowymi pytaniami.

Urząd podkreśla, że to informacje „z pierwszej ręki", od spółek, które najlepiej znają daną branżę, dlatego badania rynku są bardzo ważne dla UOKiK.

UOKIK nie podał na jakim etapie są wymieniona analizy. Z wcześniejszych wypowiedzi polityków wynika, że rząd PiS zamierza „repolonizować" media i szykuje specjalną ustawę. Jeden ze scenariuszy zakładał ograniczenie udział kapitału zagranicznego w spółkach działających w tym sektorze.

Przeczytaj więcej o:  analizy rynku mediów w Polsce , media , płatna telewizja , uokik

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common