Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

8 raport Ericsson ConsumerLab TV: 30 godzin na oglądaniu wideo

Marta Rzeźnicka 10-10-2017, ostatnia aktualizacja 10-10-2017 14:07

Szwedzka grupa Ericsson opublikowała dziś ósmą edycję corocznego raportu ConsumerLab TV&Media zawierającego informacje na temat wzrostu oglądalności telewizji i materiałów wideo oraz dalszej zmiany sposobu, w jaki odbiorcy oglądają treści tego typu.

Na pytania odpowiadali korzystający z internetu mieszkańcy 13 krajów: Brazylii, Kanadzie, Chinach, Niemczech, Indiach, Włoszech, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i USA. Jak widać nie ma wśród nich Polski.

Autorzy raportu na podstawie analiz zachowań konsumentów z ostatnich 8 lat spodziewają się wzrostu popularności materiałów wideo na żądanie do 2020 r. Uważają, że za sprawą usług VOD oglądana będzie niemal połowa wszystkich treści.

Udział urządzeń mobilnych (tabletów, smartfonów i laptopów) w całkowitym czasie oglądania telewizji i materiałów wideo wyniesie wówczas 50 proc., co stanowi wzrost o 85 proc. od 2010 r.. Na smartfony przypadnie zdaniem Ericssona niemal 25 proc. czasu spędzanego na konsumpcji wideo (wzrost o prawie 160 proc. w porównaniu z 2010 r.). Obecnie według szacunków firmy jest to 20 proc..

Ponadto coraz większa liczba odbiorców będzie korzystać z technologii wirtualnej rzeczywistości – do 2020 r. jeden na trzech odbiorców będzie posiadać urządzenie VR.

- W tym roku po raz pierwszy zbadaliśmy zainteresowanie konsumentów technologią wirtualnej rzeczywistości w korelacji z korzystaniem z mediów. Wyniki okazały się fascynujące. Wirtualna rzeczywistość może połączyć ze sobą ludzi z całego świata, umożliwiając głębszy, bardziej indywidualny i pełniejszy odbiór mediów. Ponieważ oczekiwania odbiorców usług wideo na żądanie, mobilnych i immersyjnych są coraz większe, branża telewizyjna i medialna musi dążyć do zapewniania wysoko spersonalizowanych usług o najlepszej możliwej jakości – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Anders Erlandsson, starszy doradca w Ericsson ConsumerLab.

Czas oglądania treści w telewizji i materiałów wideo osiągnął rekordowo wysoki poziom 30 godzin tygodniowo. Składa się na niego czas aktywnego oglądania zaplanowanych programów w telewizji linearnej, treści na żywo i na żądanie za pośrednictwem internetu, treści pobranej z internetu i nagranej, a także treści na płytach DVD i Blu-ray.

Z badania wynika, że blisko 60 proc. odbiorców obecnie preferuje oglądanie treści na żądanie zamiast zaplanowanych programów w telewizji linearnej, co stanowi wzrost o ok. 50 proc. od 2010 r.

Średnia liczba usług na żądanie, z których korzystali odbiorcy, zwiększyła się z 1,6 w 2012 r. do 3,8 na osobę w 2017 r.

Dwóch na pięciu odbiorców obecnie korzysta z płatnych usług telewizji i materiałów wideo na żądanie, a niemal jedna trzecia (32 proc.) twierdzi, że zwiększy wydatki na treści udostępniane na żądanie w ciągu kolejnych 6–12 miesięcy.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  ericsson , mobilny internet , RAPORTY , sieci mobilne

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common