Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

Operatorzy

Zmieniająca się płatna telewizja

Magdalena Lemańska 29-09-2017, ostatnia aktualizacja 29-09-2017 18:46
źródło: ROL
autor: Ryszard Waniek

Choć na wielu rynkach, w tym na polskim, potencjał do pozyskiwania nowych klientów płatnych usług telewizyjnych jest już mocno ograniczony, globalnie zarówno liczba abonentów takich usług, jak i pozyskiwane z nich ARPU będzie jeszcze w ciągu najbliższych lat rosnąć – wynika z prognoz PwC. Pomimo istnienia takich zjawisk jak cord cutting i cord shaving, konkurencją dla takich ofert powoli przestają być serwisy OTT, które raczej stają się komplementarnymi usługami dla tradycyjnych pakietów satelitarnych czy kablowych.

Z raportu z prognozami dla światowego rynku mediów i rozrywki autorstwa PwC wynika, że wydatki na same tylko pakiety dostępu do płatnej telewizji na świecie będą  do 2021 roku rosły co roku średnio o 2,3 proc. W 2021 roku sięgną 233,16 mld dol. – Wpłynie na to przyłączenie w tym czasie prawie 100 mln nowych gospodarstw domowych do grupy klientów takich usług – podaje PwC. W 2017 roku domów odbierających w jakiejś formie tradycyjną telewizję będzie 913 milionów, a w 2021 roku – już 989 mln. – Nasycenie subskrypcjami płatnej telewizji, które w 2016 roku sięgało na świecie 80,2 proc., w 2021 roku wyniesie 84 proc. – podaje PwC.

Wzrosty w branży, która na wielu dojrzałych rynkach (w tym na polskim) ma już poważne problemy ze zwiększaniem bazy abonenckiej, nie będą jednak wynikać wyłącznie z przyłączania nowych abonentów na rynkach jeszcze się rozwijających. – Choć światowe ARPU dla takich usług w 2016 roku skurczyło się, w prognozowanym przez nas okresie będzie jednak rosło – piszą analitycy PwC. Na odnotowane spadki ARPU wpłynęło pakietowanie usług, które obniżyło ceny samych usług telewizyjnych, a  także konkurencja ze strony mniejszych operatorów, często stricte internetowych, którzy wymusili obniżki cen niektórych pakietów. – Ten efekt jest jedna równoważony dzięki pojawianiu się na dojrzalszych rynkach takich droższych usług jak pakiety stacji UHD czy TV Everywhere – zauważają eksperci.

W tym roku w Polsce na 4K postawi pierwszy operator płatnej telewizji – nc+ . Choć na razie zarzeka się, iż nie będzie to oznaczało podwyżek cen pakietów już na starcie, można się spodziewać, że docelowo oferta 4K będzie dodatkowo płatna, chociażby z uwagi na wiążącą się z nią zazwyczaj konieczność zwiększenia zasobów pojemności satelitarnych. - 4K ze względu na to, że to droga technologia, będziemy wdrażać małymi krokami, nie obciążając wyników spółki. Chcemy najpierw zobaczyć, jakie jest zapotrzebowanie na takie rozwiązania – mówił Jacek Balicki z zarządu nc+ podczas prezentowania nowych planów spółki. Transmisje sportowe w 4K będą nadawane od listopada tego roku  poprzez pojemności wykorzystywane dzisiaj przez stację Canal+ Now, nc+ nie planuje na razie wykupowania nowych miejsc na transponderach  z myślą o 4K, wprowadzi za to na rynek taki dekoder.

OTT już nie szkodzi tradycyjnej płatnej telewizji

Co ciekawe, specjaliści nie uważają wcale za narastającą konkurencję tradycyjnych  operatorów płatnej telewizji serwisów OTT. – W coraz mniejszym stopniu będą one zagrożeniem dla tradycyjnych platform płatnej telewizji – uważa Adam Głąb, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC. Nie widać tego na razie na rynku amerykańskim, który właśnie przechodzi przez etap wzmożonego odłączania pakietów płatnej telewizji.

Według eMarketera, między 2017 i 2021 rokiem liczba widzów płatnej telewizji spadnie za oceanem ze 196,3 mln do 181,7 mln, a średni dzienny czas oglądania tradycyjnej telewizji spadnie z 3 godzin i 58 min. do 3 godzin i 47 min. W tym samym czasie analogiczny czas oglądania cyfrowego wideo (nie uwzględniającego wideo w mediach społecznościowych)  wzrośnie z 1 godziny i 17 min. do 1 godziny i 26 minut. – Młoda widownia albo przełącza się na oglądanie serwisów OTT, albo ogląda serwisy OTT na przemian z darmowymi kanałami telewizyjnymi – komentował te wyniki Chris Bendsen z eMarketera.

...
Poprzednia
1 2 3 4

Przeczytaj więcej o:  operatorzy , ott , płatna telewizja , PwC.prognozy , Strategie , VOD

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common