Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

ISP

IBM patrzy na chmury i na Watsona

Magdalena Lemańska 27-09-2017, ostatnia aktualizacja 27-09-2017 21:00
Jarosław Szymczuk, dyrektor generalny IBM Polska
Jarosław Szymczuk, dyrektor generalny IBM Polska
źródło: materiały prasowe

- Nasz kierunek rozwoju to rozwiązania chmurowe i kognitywne, systemy poznawcze oraz sztuczna inteligencja – mówi rpkom.pl Jarosław Szymczuk, nowy dyrektor generalny IBM Polska. W firmie rosną i będą rosły wydatki nie tylko na rozwiązania AI (w tym na coraz szerzej wykorzystywany w Polsce kognitywny system Watson), ale także na zabezpieczenia systemów i przepływu danych. - Regulacje RODO wchodzące w życie w przyszłym roku nakładają na wszystkie przedsiębiorstwa przetwarzające dane, a w szczególności dane osobowe, bardzo restrykcyjne wymagania dotyczące nadzoru i kontroli oraz raportowania incydentów bezpieczeństwa – przyznaje Szymczuk.

Rpkom.pl: - W jakiej kondycji jest branża IT w Polsce? PMR jej prognozuje kilkuprocentowy wzrost: to dużo czy mało? Co będzie determinować państwa wyniki w najbliższym czasie?

Jarosław Szymczuk: Perspektywa stojąca przed branżą wydaje się optymistyczna, a kierunkiem jej rozwoju są rozwiązania chmurowe i kognitywne – to bardzo silny, główny trend światowy, widoczny także w Polsce. IBM oprócz inwestycji w badania i rozwój w obszarze oprogramowania i urządzeń poczynił duże inwestycje w rozwiązania chmurowe i są to głównie rozwiązania tzw. chmury hybrydowej. Ponieważ bardzo mocno koncentrujemy się na klientach korporacyjnych, znajdujemy rozwiązania, które w zrównoważony sposób łączą potrzeby klienta lokalnego i uzupełniamy je rozwiązaniami z chmury, czyli z ośrodków obliczeniowych IBM zlokalizowanych na sześciu kontynentach. Jest ich teraz ok. 60, w tym 12 w Europie. Inny główny obszar naszych inwestycji,
z wydatkami rzędu 6 mld dol. to również systemy poznawcze oraz technologia AI - sztucznej inteligencji. Ten obszar uzupełniony o uczenie maszynowe i analitykę systemów poznawczych jest jednym z tych, które będą się teraz szybko rozwijać. Według analityków 75 proc. wszystkich odbiorców usług IT na świecie będzie do końca 2018 roku korzystać z systemów kognitywnych, wspierających dostarczanie przetworzonej i przeanalizowanej informacji, która pozwala na szybsze podejmowanie właściwych decyzji.

- Połowa przychodów IBM  pochodzi już z systemów kognitywnych i chmurowych, jak to będzie wyglądało w kolejnych latach?

Ten obszar rzeczywiście intensywnie rośnie, jeśli chodzi o rozwiązania chmurowe, to roczny wzrost sięga 35 proc., a rozwiązania tzw. „as a service”, czyli dostarczanie usług, rośnie  ponad 50 proc.
w skali roku. Równocześnie w dalszym ciągu inwestujemy w platformy obliczeniowe, m.in. wprowadzając na rynek nowy system mainframe, tzw. z14. Jest to platforma obliczeniowa na miarę nowych wyzwań w obszarze bezpieczeństwa informacji i w erze rozwiązań kognitywnych. Zapewnia pełne szyfrowanie informacji, w stosunku do poprzednich technologii szyfrowanie wykonywane na tej maszynie jest o ok. 18 razy szybsze, a koszty uzyskania szyfrowania stanowią zaledwie 5 proc. dotychczasowych. Mówię o tym, bo regulacje RODO wchodzące w życie
w przyszłym roku nakładają na wszystkie przedsiębiorstwa przetwarzające dane, a w szczególności dane osobowe, bardzo restrykcyjne wymagania dotyczące nadzoru i kontroli oraz raportowania incydentów bezpieczeństwa.

- Jak rosną wydatki na zabezpieczenia waszych systemów? W samym ubiegłym roku wydaliście 200 mln dol. na Centra Dowodzenia X-Force.

Nasze wydatki na sieć centrów monitorujących naruszenia bezpieczeństwa, ataki hakerskie, zdarzenia  typu ransomware rosną i będą rosły nadal. To centra zatrudniające wysoko wykwalifikowaną kadrę, wyposażone w globalne narzędzia monitoringu informacji, połączonych ze sobą siecią
i wspieranych przez zaawansowane rozwiązania, łącznie ze sztuczną inteligencją – Watson for Cybersecurity. Te rozwiązania zapewniają klientom monitoring,
a w sytuacji zagrożenia – opracowują rozwiązania mające na celu uniknięcie albo zminimalizowanie wpływu takich zdarzeń na ich biznes. Jesteśmy dumni z faktu, że Europejskie Centrum X-Force zostało zlokalizowane we Wrocławiu i to właśnie z Polski, światowej klasy analitycy i eksperci ds. cyberbezpieczeństwa monitorują systemy naszych klientów w Europie i poza nią.

...
Poprzednia
1 2 3 4

Przeczytaj więcej o:  ai , chmury , IBM Polska , Jarosław Szymczuk , rozmowa , systemy kognitywne , watson , Wywiad

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common