Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

Operatorzy

Polscy internauci rzadziej korzystają z SVoD

ele 18-09-2017, ostatnia aktualizacja 18-09-2017 07:32

Na tle świata rzadziej korzystamy z serwisów SVoD w rodzaju Netfliksa, choć polski internauta w urządzenia mobilne zaopatrzony jest często lepiej niż jego odpowiednicy w innych krajach.

Odstajemy w Polsce od światowych trendów także, gdy chodzi o korzystanie z serwisów subskrypcyjnych w sieci w rodzaju Netfliksa, Showmaksa czy Amazon Prime Video. – W Polsce korzystanie z serwisów, które umożliwiają subskrypcję wideo, deklaruje zaledwie 6 proc. respondentów – to blisko 3,5 raza mniej niż wskazują respondenci globalnie. Z samego Netflixa korzystanie w Polsce deklaruje niespełna 2,6 respondentów przy 9,8 proc. w skali świata – podają autorzy raportu Wave9, autorstwa agencji mediowej UM.

Małe zainteresowanie serwisami subskrypcyjnymi dziwi ekspertów. – To duże zaskoczenie, gdyż zarówno ekonomia subskrypcji, jak i przechodzenie na tzw. narrowcasting (czuli nadawanie wideo w trybie, w którym można sobie wybrać czas i miejsce jego oglądania –red. )to dzisiaj jedne z najsilniejszych trendów w obszarze komunikacji i internetu – uważa Marcin Dec, prezes grupy IPG Mediabrands, w skład której wchodzi UM.

I raczej niewiele się w tej kwestii zmieni, bo z raportu wynika, że tylko 12 proc. badanych zamierza w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zapłacić za dostęp do serwisu strumieniującego wideo wskaźnik (na świecie analogiczny odsetek wskazań wynosi aż 24,7 proc). Co ciekawe, jednocześnie to właśnie oglądanie filmów wideo jest najczęstszą aktywnością polskich internautów na portalach społecznościowych.

Nie odstajemy natomiast mocno od światowej średniej, jeśli chodzi o to, jakimi urządzeniami i elektronicznymi gadżetami łączącymi się z siecią najczęściej dysponujemy. 89,1 proc. polskich internautów ma smartfona (przy 88,7 proc. dla świata), 85,3 proc. ma laptopa lub netbooka (dla świata ten odsetek wynosi 77 proc.), 58 proc. ma komputer stacjonarny (na świecie to 64 proc.).

UM zapytał tez internautów o rzadko badaną w Polsce na razie kwestię, czyli o to, czy mają w domu jakieś ubieralne urządzenie. Zdecydowanie najczęściej maja smart zegarki (6,2 proc. wskazań przy 12,2 proc. dla świata) oraz opaski i inne urządzenia monitorujące akcje serca przy treningach (5,2 proc. osób przy 13,9 proc. dla świata). Inne urządzenia tego typu ma 2,6 proc. internautów.

W badaniu w Polsce wzięło udział ponad 500 internautów między 1 6 i 54 rokiem życia.

Przeczytaj więcej o:  badanie , raport , SVoD , UM , Wave9

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common