Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

Operatorzy

Gemius: serwisy Vod w sieci oglądamy chętniej z komputerów

Magdalena Lemańska 12-09-2017, ostatnia aktualizacja 12-09-2017 10:53

Prawie 13,5 mln użytkowników odwiedziło internetowe serwisy z wideo na żądanie w sierpniu – wynika z najnowszych danych Gemius/PBI.

Gemius do tej grupy platform zalicza m.in. VoD.pl, Player.pl, Ipla.tv, Netfliksa czy Showmaksa, ale już nie YouTube’a, który jest nieco innego charakteru, ale najczęściej odwiedzanym serwisem z wideo w Polsce.

W danych wyraźnie widać, że platformy tego typu mają już stabilną grupę odwiedzających: od stycznia do sierpnia wahała się ona między 15,5 a 13,5 mln użytkowników, przy czym w czerwcu, lipcu i sierpniu była nieco niższa niż w poprzedniej części roku – zapewne z uwagi na wakacje i pogodę, która mogła odciągać internautów od komputerów.

Serial z laptopa

Co ciekawe, z danych Gemius/PBI wynika też, że gros osób korzystających z platform wideo z filmami i serialami w sieci korzysta przy tym z komputerów stacjonarnych i laptopów, a nie z posiadających zazwyczaj mniejsze monitory tabletów i smartfonów. W sierpniu z laptopów i komputerów stacjonarnych przy oglądaniu filmów i seriali korzystało 10,6 mln użytkowników (czyli ok. 40 proc. wszystkich internautów), a ze smartfonów – 6,05 mln (to niecałe 23 proc. użytkowników sieci). Te proporcje różnią się w zależności od serwisu.

Jeśli chodzi o czołówkę rynku internetowego wideo, to sporo się może jeszcze zmienić, bo to wciąż rynek dopiero się porządkujący. Najnowsi międzynarodowi gracze – Amazon Prime Video i Showmax – są w Polsce od mniej niż roku, w dodatku prawdopodobnie to właśnie ich obecność zmobilizowała wreszcie Polsat i TVN do wspólnego oferowania od tego miesiąca treści wideo w ramach jednego serwisu (Vod.pl).

– To bardzo ważny krok w realizacji naszej wizji – stworzenia serwisu VoD, który zapewni szeroki, legalny dostęp do polskich produkcji w jednym miejscu – zapowiedział Aleksander Kutela, prezes Onetu, właściciela Vod.pl.

O ile TVN-owi, jako byłemu właścicielowi, do Onetu zawsze było blisko, o tyle obecność wybranych na razie tylko pozycji z autorskiej oferty Ipli należącej do Polsatu to zapowiedź możliwego przełomu.

– Współpracujemy z Grupą Onet już od dłuższego czasu i uznaliśmy, że to najlepszy moment na rozszerzenie zakresu tej współpracy. Dzięki temu użytkownicy serwisu Vod.pl otrzymali dostęp do popularnych polskich programów i seriali z bibliotek Ipli i Telewizji Polsat, a my zwiększymy naszą obecność w internecie i wyniki oglądalności naszych treści – mówił Maciej Stec z zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.

Będą przetasowania

Zdaniem prof. Dariusza Jemielniaka, eksperta w dziedzinie zarządzania społecznościami internetowymi z Akademii im. Leona Koźmińskiego, rynek wideo na żądanie to ogromny, łakomy kąsek dla wszystkich dużych graczy. – Co prawda Netflix wszedł na ten rynek przebojem, ale wcale nie jest oczywiste, że za kilka lat nadal będzie jego liderem. Właściciele praw do produkcji coraz częściej wycofują licencje, usiłując zakładać samodzielne serwisy. Takie silosowe podejście się nie sprawdzi, ponieważ konsumenci oczekują wygodnego dostępu do treści za pośrednictwem jednej, góra dwóch platform – a nie kilkunastu – komentuje ekspert.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  Gemius , ott , VOD

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common