Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus

rpkom.pl - profesjonalnie o telekomunikacji

Polskie telekomy oddały już połowę rynku telefonów komórkowych

Piotr Mazurkiewicz, Urszula Zielińska 19-06-2017, ostatnia aktualizacja 19-06-2017 08:15

- Według rynkowych szacunków już nawet 45-50 proc. telefonów jest kupowanych w sklepach (nie należących do operatorów telekomunikacyjnych - red.) – mówi w dzisiejszej  "Rzeczpospolitej", siostrzanym tytule rpkom.pl Michał Kanownik, prezes związku producentów i importerów elektroniki ZIPSEE Cyfrowa Polska. - Chodzi zwłaszcza o ofertę modeli premium. Te tańsze nadal są rozprowadzane głównie przez operatorów – dodaje.

Telekomy tej ostatniej tendencji nie potwierdzają (Orange Polska widzi np. wzrost udziału sprzedaży modeli premium w sprzedaży smartfonów ogółem), ale producenci już tak. Z rozmów z nimi wynika, że na tzw. otwartym rynku sprzedaje się  obecnie nawet 60 proc. aparatów premium, czyli tych kosztujących od 3 tys. zł w górę.

To głównie smartfony, czyli jako całość jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku. Na koniec lutego ich sprzedaż była 30 proc. wyższa niż w tym okresie rok wcześniej. Cały segment telekomunikacyjny zyskiwał 54,1 proc..

- W naszych sklepach klienci mają wybór ok. 100 modeli na otwartej ekspozycji i kilkukrotnie więcej w różnej specyfikacji technicznej w różnych kolorach, różnych marek, są też dostępne natychmiast – mówi Dariusz Chróścik, kierownik Zespołu Zakupu Foto/Telecom Media Saturn Holding. – U operatorów produkty te nie są oferowane tak szeroko i nie są dostępne do natychmiastowego odbioru lub niedostępne wcale. Sklepy konkurują z operatorami również ceną urządzeń, coraz częściej to właśnie one jako pierwsze oferują najnowsze modele, dając również możliwość zakupu najnowszych modeli  w przedsprzedaży – dodaje.

Zwraca uwagę, że oferowane w sklepach telefony występują również w opcji Dual SIM czyli smartfon może obsłużyć dwie karty telefoniczne jednocześnie. - Operatorzy raczej unikają takiej funkcjonalności, aby ich klienci korzystali z oferty ich usług – dodaje Dariusz Chróścik.

- Nowe telefony kupujemy też częściej, ponieważ postęp w branży GSM jest ogromny – co chwile pojawiają się nowe, jeszcze bardziej zaawansowane technologie. Skoro korzystamy z telefonów tak często, to chcemy mieć modele najlepsze i najwygodniejsze w obsłudze – mówi Jędrzej Jendrośka, rzecznik sieci Neonet. - Ten trend ma również wpływ na wzrost sprzedaży telefonów kategorii premium, czyli telefonów „z wyższej półki” – dodaje. Zwraca uwagę, że w ich przypadku w grę wchodzi jednak jeszcze jeden czynnik - powszechność programów typu „Raty 0%”.

- Ponieważ różnica w cenie pomiędzy modelami podstawowymi a premium nie jest duża - jeśli wziąć pod uwagę wysokość pojedynczej raty, więcej klientów może pozwolić sobie na kupno modeli wysokiej klasy – dodaje.

Operatorzy komórkowi widzą od lat, że rośnie grono osób kupujących u nich tylko usługi. Zwykli wyjaśniać, że to pokłosie kilku zjawisk: nasycenia rynku (smartfon ma 65-70 proc. abonentów), konkurencji wielkopowierzchniowych sklepów RTV/AGD. Samsung, czy Apple też inwestują w sklepy pod własnymi markami. Prawda jest jednak też taka, że operator nie stara się, aby sprzedać tylko telefon. Jego cel to sprzedaż aparatu z  abonamentem.

- Od około 2-3 lat udział operatorów w rynku telefonów stabilizuje się - mówi Bartosz Dobrzyński, członek zarządu sieci Play. Potwierdza, że telekomy sprzedają dziś około 50 proc. telefonów.

A prognozy? - Operatorzy będą zawsze ważnym elementem dystrybucji tych urządzeń ze względu na gigantyczną siłę sprzedażową, jaką dysponują posiadając rozległe sieci salonów  - przekonuje menedżer Playa.

Przeczytaj więcej o:  komórki , operatorzy , Orange Polska , P4 , smartfony , telefony , ZIPSEE

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common