Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

Sieci mobilne

Tanieją abonamenty komórkowe SIM-Only

Urszula Zielińska 03-04-2017, ostatnia aktualizacja 03-04-2017 11:31

Przez internet, w wersji bez aparatu telefonicznego, pod specjalnie wymyśloną marką. Tak giganci walczą o klientów, którym zależy na niskich opłatach abonamentowych. Każdy z czterech dużych operatorów komórkowych w kraju ma markę specjalną, pod którą sprzedaje usługi taniej niż pod marką główną i opatruje je ciekawymi kampaniami marketingowymi. Właśnie zaczyna się w nich ruch. Grupa Cyfrowy Polsat przebiła właśnie konkurencję. Czy to zapowiedź, że po Play i Orange teraz ona zamierza dyktować rynkowi tempo?

Plushowe uderzenie

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus należący do Grupy Cyfrowy Polsat, odświeżył ofertę swojej dodatkowej marki specjalnego przeznaczenia - Plusha. Najpierw pokazał zmodyfikowane taryfy telefonii na kartę, a w piątek, po 2,5 roku istnienia marki, wprowadził pod nią także abonamenty.

Jak mówiła Justyna Kulka, dyrektor zarządzający ofertą w Polkomtelu, z obserwacji telekomu wynikało, że część użytkowników Plusha nie lubi doładowywać karty i woli płacić za usługi jednorazowo. - Wsłuchujemy się w trendy rynkowe i wprowadzamy abonament – tłumaczyła Karolina Walo, kierownik zespołu oferty pre-paid w Polkomtelu, dlaczego marka ewoluuje.

Prawda jest jednak też taka, że marki specjalnego przeznaczenia wprowadzone przez konkurentów Polkomtela – Nju mobile (należy do Orange Polska), czy Heyah (własność T-Mobile) oferty abonamentowe mają już od dłuższego czasu. Polkomtel staje z nimi w szranki proponując rozwiązanie korzystniejsze cenowo i niewykluczone, że wymusi odpowiedź konkurentów.

Od piątku pod marką Plush można kupić abonament w trzech wysokościach: 10, 15 i 25 zł z umową na czas nieokreślony lub abonament za 25 zł z umową 2-letnią (to ceny po uwzględnieniu 10 zł rabatu za zgodę na otrzymywanie e-faktury, czyli rachunku pocztą e-mail).

Za 25 zł otrzymujemy nielimitowane rozmowy na numery krajowe komórkowe i stacjonarne, SMSy i MMS-y, 10 GB mobilnego Internetu oraz możliwość korzystania z portali społecznościowych (w tym Facebooka) bez pomniejszania podstawowego pakietu danych. Tym samym, najwyższy abonament w Plushu jest tańszy niż u najpopularniejszego wirtualnego operatora w Virgin Mobile Polska (działa w sieci P4), który także w tym roku wprowadził do oferty abonament.

Będzie też atrakcyjniejsza niż w Heyah, gdzie za usługi nielimitowane i paczkę 2 GB Internetu trzeba było do tej pory zapłacić w wersji z abonamentem 35 zł. W Heyah w sobotę potaniał pre-paid, upodabniając się do oferty pod główną marką telekomu T-Mobile.  W abonamencie rewolucji nie należy się spodziewać.

Konkurencja czuwa

W Virgin za 26 zł miesięcznie (także po wyrażeniu zgody na otrzymywanie e-faktury oraz wykorzystywanie danych osobowych do celów marketingowych) oferta wygląda podobnie jak w Plushu, ale trzeba zwrócić uwagę na jedną sprawę. 26 zł to opłata za nielimitowane usługi podstawowe, a operator – na 6 miesięcy – pozwala korzystać za darmo z puli Internetu (nawet 20 GB). Po tym czasie promocja na internet przestaje obowiązywać i pojawiają się dodatkowe opłaty. Można ich uniknąć odpowiednio wcześnie przemodelowując abonament, ponieważ ten jest elastyczny. Druga sprawa - Virgin w abonamencie nie proponuje darmowego korzystania z serwisów takich jak Facebook.

...
Poprzednia
1 2

Przeczytaj więcej o:  heyah , nju mobile , Plush , Polkomtel , Red Bull Mobile , sieci mobilne , virgin

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common