Partnerzy serwisu:
T-Mobile
 
Plus

Programming TV

Naszą politykę kształtujemy w zależności od rynku

Magdalena Lemańska 27-02-2017, ostatnia aktualizacja 27-02-2017 07:00
źródło: ROL
autor: materiały prasowe

- Warto sobie zadawać pytanie, jak widzowie chcieliby oglądać telewizję, ale jestem przekonany, że za pięć lat wciąż będziemy mieć widzów chcących oglądać na żywo w tradycyjnym modelu wielkie wydarzenia nadawane na żywo. Poza takimi wydarzeniami ludzie na pewno będą coraz chętniej oglądać wideo w trybie na żądanie i przez internet - mówi Grant Welland, wiceprezes BBC Worldwide odpowiedzialny za rejon Europy Centralnej, Bliskiego Wschodu i Afryki w rozmowie z rpkom.pl. BBC Worldwide eksperymentuje na kilku rynkach z samodzielną dystrybucją swoich treści on-line. W Polsce na razie jednak stawia na dystrybucję poprzez tradycyjną płatną telewizję.

Rpkom.pl: - Ostatni rok to rozprzestrzenianie się w Europie platform w rodzaju Netfliksa i Amazon Prime Video. Jak to zmienia rynek i Waszą działalność?

Grant Welland: Jeśli rozmawiamy o całej Europie, to ona rozwija się w tym zakresie w bardzo różnym tempie, Z jednej strony mamy kraje Europy Zachodniej i Skandynawię, gdzie te serwis ruszyły już kilka lat temu, nie jestem też pewien czy na tych rynkach piractwo jest tak powszechne, jak w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. W Europie Środkowej i Wschodniej serwisy VoD on-line też są już obecne od kilku lat, z tym, że posiadający je lokalni gracze nie zarabiali na nich dotąd istotnych pieniędzy w modelach SVoD, koncentrując się raczej na AVoD. Teraz znaleźliśmy się w ciekawym momencie,  bo wzrosty Netfliksa zmusiły innych graczy do ponownego rozważenia modelu subskrypcyjnego. Dla rynków w Europie Środkowej i Wschodniej charakterystyczne jest dziś to, że wciąż jeszcze powoli rośnie tam płatna telewizja i że są to rynki wrażliwe cenowo. Serwisy SVoD potrafią natomiast zaoferować dzisiaj swoje treści za relatywnie niskie ceny, więc myślę, że jeszcze będą się w tej części Europy rozwijać.

- Co z Waszym iPlayerem na tych rynkach?

Player to platforma brytyjska i ma charakter catch-up TV.W związku z tym nie rozważaliśmy nigdy odtwarzania jej na innych rynkach. Nie pozwoliłyby na to ani posiadane przez nas licencje ani fakt, że to usługa automatycznie związana z płatną telewizją.

- Ale moglibyście przecież użyć tej marki i stworzyć np. iPlayer Go albo Now.

Tak i próbowaliśmy takich działań. Trzy czy cztery lata temu uruchomiliśmy  taki niezależny serwis we współpracy z Apple. Dużo się z tego eksperymentu dowiedzieliśmy, serwis został potem zamknięty. Teraz z kolei mamy też serwis wideo o nazwie Player, który uruchomiliśmy na kilku rynkach we współpracy z operatorami płatnej telewizji. Trzeba być ich abonentem, żeby dostać dostęp do naszego Playera. Mamy taka usługę w Singapurze i Malezji, możliwe, że rozwiniemy ją na inne rynki, ale na pewno naszym celem nie jest oddzielenie tego serwisu całkowicie od usług płatnej telewizji i oferowanie jej jako niezależnej platformy. Chcielibyśmy rozwijać ją we współpracy z płatnymi telewizjami tam, gdzie miałoby to sens. W USA mamy z kolei Brit Box.

- Jaką macie politykę wobec Polski? Wolicie tu mieć w przyszłości jednego dużego internetowego partnera czy sprzedawać swoje treści tak szeroko, jak to możliwe?

Patrząc globalnie, naszą politykę kształtujemy w zależności od rynku. W samym regionie, za który odpowiadam, działamy na 200 rynkach. Musimy więc te rynki ściśle klasyfikować pod względem tego, czy bardziej opłaca się nam na nich dystrybuować nasze treści poprzez własne kanały i platformy czy też dystrybuować je poprzez szereg współprac z innymi firmami. Wszędzie cel jest taki sam: znaleźć jak największe zasięgi i osiągnąć jak najwyższy komercyjny zysk. Polska to duży dojrzewający rynek, numer jeden w swojej części Europy. Przyjęty tu koncept sprawdza się tu od wielu lat, ale zawsze byliśmy dość niszową propozycją dla pasjonatów. Z uwagi na historię i profil tego rynku, łatwiej nam tu operować poprzez obecność na rynku płatnej telewizji. Nie wszystkie treści jakie produkujemy pasuje tu idealnie do naszych kanałów posiadanych w Polsce. Poza nimi pozostaje nam więc wciąż wiele treści, które możemy sprzedawać TVP, nc+, Polsatowi i innym lokalnym graczom.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  BBC Worldwide , Grant Welland , iPlayer , ott

rp.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu:
 
 
T-Mobile
 
Plus
common