Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Partnerzy serwisu:
Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC
 
Plus

Sieci mobilne

Play Now, czyli na co liczy konwergentny Play

Urszula Zielińska 19-08-2016, ostatnia aktualizacja 19-08-2016 10:21

Od dziś telekomunikacyjnym operatorom stawiającym na pakietyzację usług i produkty spoza głównego biznesu, w tym telewizję, przybywa konkurent. P4, operator sieci Play dołącza na stałe do oferty usługę telewizyjną pod marką Play Now. Wybór raczej nie jest przypadkowy, bo telewizja uważana jest za najlepiej sprzedającą się dodatkową usługę. Produkt nie jest skończony. Można znaleźć kilka argumentów, dla którego telekom znany z marketingowej skuteczności właśnie go wprowadza.

- Chcemy sprzedawać klientom coś więcej niż minuty rozmów i Internet w ramach abonamentu – mówił w czwartek dziennikarzom Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 ds. marketingu w kuluarach warszawskiego kina Iluzjon. - Postrzegajcie nas jak telewizję kablową - dodawał.

Początek jest relatywnie skromny. Nowa usługa obejmuje na razie kilkadziesiąt różnie spakowanych kanałów tematycznych (z przyczyn formalnoprawnych nie ma w nich głównych stacji naziemnych), które można oglądać przez Internet na maksymalnie 3 urządzeniach jednocześnie (wykluczono Windows Phone'y).

Szczegóły można znaleźć tutaj.

Część kanałów P4 doda do abonamentu każdemu nowemu klientowi, nie podnosząc wysokości miesięcznych opłat wobec tych już oferowanych. Transfer danych wykorzystanych na potrzeby telewizji nie będzie pomniejszać puli zawartej w abonamencie. Raz w miesiącu pojawią się filmy z portfolio dystrybutora Monolith Films.

Konrad Księżopolski, analityk Haitong Bank zwraca uwagę, że dodatkowe usługi mogą być Playowi potrzebne.  - W ostatnim czasie wytraca impet: przyłącza mniej klientów - mówi analityk. Bilans przenosin numerów komórkowych do tej sieci jest niższy niż kiedyś, a w I kwartale br. to Orange Polska zdobył najwięcej nowych aktywacji usług komórkowych. Pod względem przychodów i EBITDA nadal rośnie jako jedyny telekom w kraju. Najnowsze wyniki za II kwartał br. poznamy 26 sierpnia (operator przesunął prezentację wyników z 23 sierpnia).

Bartosz Dobrzyński nie zdradza finansowych celów P4 związanych z usługą. - Chcemy się przekonać, czy można w ten sposób zarabiać - mówi.

Ważne doświadczenia

Wygląda przy tym na to, że w tym projekcie, przynajmniej dziś, nie tyle chodzi o wpływy z opłat za telewizyjne pakiety, ile o szereg zdarzeń towarzyszących. Dobrzyński uważa na przykład, że Play poradzi sobie z dystrybucją kanałów telewizyjnych równie dobrze, jak z serwisem muzycznym Tidal. Liczba użytkowników telekomu, którzy skorzystali z oferowanego za darmo serwisu przekroczyła 700 tys. Dlaczego menedżer podkreśla te dane?

Najwyraźniej firmie zależy na wizerunku skutecznej platformy marketingowej. Grzegorz Bernatek, analityk z firmy doradczej Audytel przyznaje, że choć pierwotnie zwykł sceptycznie oceniać poczynania Playa, to obecnie wierzy w jego potencjał i to, że zarząd zrealizuje cele, które sobie stawia. – Pytanie, jakie one są – mówi Bernatek.

Szczegółów rozliczeń partnerów - nie znamy, ale można przypuszczać, że właściciel Tidala partycypował w kosztach kampanii reklamowych, promujących usługi Play w połączeniu z serwisem. Być może tak będzie i teraz w przypadku właścicieli kanałów, które włącza do oferty operator, ponosząc z tego tytułu określone koszty.

...
Poprzednia
1 2 3

Przeczytaj więcej o:  bartosz dobrzyński , konwergencja , operatorzy , P4 , play , Play Now , stsrategie , telewizja

rpkom.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy serwisu: Huawei
 
 
Play
 
T-Mobile
 
UPC Plus
common